بازرسی از مراکز بهداشتی درمانی تربت‌حیدریه تشدید می‌شود

بازرسی از مراکز بهداشتی درمانی تربت‌حیدریه تشدید می‌شود

تربت‌حیدریه – ایرنا – جانشین رییس اداره بازرسی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه از تشدید نظارت و بازرسی بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مراکز بهداشتی درمانی و مراکز خصوصی زیرپوشش این دانشگاه خبر داد.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه روز دوشنبه به نقل‌ از الهام صفائیان گزارش داد: در این بازدیدها که با همراهی کارشناسان حوزه معاونت درمان این واحد انجام می‌شود، چک لیست ارزیابی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا تکمیل و در صورت رعایت نشدن این موارد، به مسوولان مراکز بهداشتی و درمانی تذکر لازم ارایه می‌شود.

وی با بیان اینکه از ۲۰ تیرماه تاکنون گروه‌های نظارتی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه از مراکز بهداشتی و درمانی زیر پوشش این واحد دانشگاهی بیش‌ از ۳۵ مورد بازرسی انجام داده‌اند، افزود: با هدف رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۲۰ مطب پزشکان عمومی و متخصص، پنج مرکز سونوگرافی و رادیولوژی، ۶ آزمایشگاه، سه کلینیک دندانپزشکی و ۲ مرکز جراحی بازدید و بازرسی شد و این روند همچنان نیز در حال اجراست.

جانشین رییس اداره بازرسی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با بیان اینکه مراکز ارایه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی باید نسبت به رعایت دستورالعمل و پروتکل‌های بهداشتی اهتمم بیشتری داشته باشند گفت: اقشار مختلف مردم در صورت مشاهده موارد تخلف در این مراکز می‌توانند مراتب را از طریق سامانه ۱۹۰ یا از طریق تماس با شماره تلفن ۵۲۲۴۵۷۶۰ اطلاع دهند تا پیگیری لازم توسط اداره بازرسی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه صورت گیرد.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت این شهرستان‌ها در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد.
این دانشگاه ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در مه‌ولات دارد.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

تاکنون ۲۷۶ هزار و ۲۰۲ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۴ هزار و ۴۰۵ تن رسیده است.

 همچنین تاکنون ۲۴۰ هزار و ۸۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند

بازدیدها: 6

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *