پنج میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی تربت‌حیدریه تخصیص یافت:علی محمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از این مبلغ، سه میلیارد ریال سهم هنرمندان زاوه و بقیه سهم هنرمندان تربت‌حیدریه است

پنج میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی تربت‌حیدریه تخصیص یافت

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی تربت‌حیدریه و زاوه از تخصیص پنج میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به هنرمندان صنایع دستی این شهرستان‌ها خبر داد.

علی محمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از این مبلغ، سه میلیارد ریال سهم هنرمندان زاوه و بقیه سهم هنرمندان تربت‌حیدریه است، افزود: پرداخت تسهیلات با همکاری کارگروه اشتغال این شهرستان‌ها در راستای حمایت از هنرمندان صنایع ‌دستی و با اولویت هنرمندان ساکن در روستاها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: هنرمندان رشته‌های صنایع‌دستی نمدمالی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی (عقیق تراشی)، فرت بافی، خراطی چوب، ساخت زیورآلات سنتی، گلیم بافی، ساخت ساز سنتی، رودوزی‌های سنتی و تولیدات چرمی، می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی تربت‌حیدریه و زاوه گفت: با پرداخت تسهیلات مورد نیاز، برای ٤١ هنرمند صنایع‌دستی در تربت‌حیدریه و ٣٧ هنرمند در زاوه شغل پایدار ایجاد خواهد شد.

هنرمندان این خطه در ۱۵ رشته مهم از جمله تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، زیورآلات سنتی، ابریشم‌کشی و ابریشم بافی، تولیدات چرمی، خراطی، فرت بافی، گلیم بافی، نمدمالی، معرق، منبت، رنگرزی سنتی، قفل سازی و آهنگری مشغول فعالیت هستند.

هزار و ۳۰۰ هنرمند در ۵۳۲ کارگاه و در ۱۵ رشته صنایع‌دستی در تربت‌حیدریه فعالیت دارند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

بازدیدها: 3

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *