نمایشگاه کشفیات میراث فرهنگی در تربت‌حیدریه برپا شد:به مناسبت هفته نیروی انتظامی، نمایشگاه دستاوردهای مشترک نیروی انتظامی و یگان حفاظت میراث فرهنگی تربت‌حیدریه روز پنجشنبه در مجموعه تاریخی رباط طبسی این شهر برپا شد

نمایشگاه کشفیات میراث فرهنگی در تربت‌حیدریه برپا شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- به مناسبت هفته نیروی انتظامی، نمایشگاه دستاوردهای مشترک نیروی انتظامی و یگان حفاظت میراث فرهنگی تربت‌حیدریه روز پنجشنبه در مجموعه تاریخی رباط طبسی این شهر برپا شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت‌حیدریه و زاوه در این مراسم گفت: در این نمایشگاه که تا فردا دایر است، ۴۰ قطعه ابزار و ادوات مرتبط با حفاری غیرمجاز و ۱۰ قطعه شیء تاریخی حاصل از این حفاری‌ها در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته ‌است.
علی محمدی هدف از برپایی این نمایشگاه را معرفی گوشه‌ای از تلاش‌های نیروی انتظامی و میراث فرهنگی در حفظ آثار تاریخی و فرهنگی این خطه عنوان کرد و افزود: امسال بیش از ۳۰۰ قطعه شیء تاریخی و ابزارآلات حفاری غیرمجاز توسط نیروهای اطلاعاتی و انتظامی تربت‌حیدریه کشف و ضبط شد و در این ارتباط ۱۵ متهم نیز دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند.
وی همچنین از کشف، ضبط و توقیف تعداد بسیاری ادوات حفاری شامل موتور برق، کمپرسور و موارد مشابه، ماشین آلات سنگین، چهار دستگاه فلزیاب و ۷۵ قلم اشیای تاریخی از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان خبر داد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت‌حیدریه و زاوه ادامه داد: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر تعدادی از سامانه‌ و شبکه‌های مجازی اقدام به تبلیغ انواع دستگاه‌های فلزیاب و گنج‌یاب می‌کنند، از اقشار مختلف مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده چنین مواردی مراتب را به یگان حفاظت این اداره یا نیروی انتظامی اطلاع دهند.

هم اکنون ۱۷ نوع تاسیسات گردشگری شامل مجتمع گردشگری، واحدهای اقامتی، رستوران‌های بین‌راهی، سفره‌خانه سنتی در شهرستان تربت‌حیدریه فعال است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه که در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد دارای ۳۲۰ جاذبه تاریخی و گردشگری است که تاکنون ۵۲ اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

بازدیدها: 0

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *