محسن عبدالله‌زاده با بیان اینکه این مجموعه از نظر وسعت و برخورداری از امکانات فنی، دومین باشگاه سوارکاری بعد از مشهد محسوب می‌شود افزود: مرحله نخست این مجموعه شامل یک اصطبل، زیرخانه، انبار، رختکن و استراحتگاه، سه مانژ آموزش، تمرین دهنده و نیز مانژ کورس و سواری ‌آزاد و یک پادوک (محل نگهداری برای استراحت اسب) است

۲ واحد ورزشی در تربت‌حیدریه بهره‌برداری شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- یک باشگاه سوارکاری و یک مدرسه کشتی به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش روز پنجشنبه در تربت‌حیدریه به بهره‌برداری رسید.

مالک مجموعه سوارکاری بخش خصوصی در این مراسم گفت: این باشگاه در زمینی به مساحت دو هکتار و در سه مرحله به بهره‌برداری می‌رسد که برای ساخت مرحله نخست آن یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال هزینه شده ‌است.

محسن عبدالله‌زاده با بیان اینکه این مجموعه از نظر وسعت و برخورداری از امکانات فنی، دومین باشگاه سوارکاری بعد از مشهد محسوب می‌شود افزود: مرحله نخست این مجموعه شامل یک اصطبل، زیرخانه، انبار، رختکن و استراحتگاه، سه مانژ آموزش، تمرین دهنده و نیز مانژ کورس و سواری ‌آزاد و یک پادوک (محل نگهداری برای استراحت اسب) است.
وی هزینه آموزش در این باشگاه برای ۳۰ جلسه را پنج میلیون ریال عنوان کرد و ادامه داد: در مرحله دوم و سوم اجرای این طرح، کافی‌شاپ، سالن غذاخوری، اقامتگاه و ایجاد مانژ برپایی مسابقات کشوری نیز در نظر گرفته شده است.

مالک این مجموعه سوارکاری با بیان اینکه این باشگاه دارای هفت راس اسب است گفت: اسب‌ها از نژاد اصیل ترکمن، مادیون دوخون (نژاد ترکیبی ترکمن یا عربی ایرانی با نژاد خارجی)، مادیان و نریان عرب، نریان دوخون و کره دوخون است.
وی افزود: این باشگاه اکنون برای سه نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده و با مجموع افرادی که به شکل غیرمستقیم از این باشگاه ارتزاق می‌کنند شامل دست‌اندرکاران تهیه خوراک اسب، نعل‌بند، تیمار و دامپزشکی در مجموع برای ۱۲ نفر اشتغال ایجاد شده است.
همچنین مدرسه کشتی شهید سماعی گروه موشکی، توپخانه و پدافند هوایی ۶۱ محرم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تربت‌حیدریه با حضور شماری از مسوولان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
حسین بهاری مدیر این مدرسه کشتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سالن کشتی در زمینی به مساحت ۴۰۰ مترمربع و در قالب ۲ سالن مجزا در سال ۹۵ افتتاح شده بود، گفت: اداره ورزش و جوانان نیز یک تشک کشتی به این مجموعه اهدا کرد که امروز مورد بازدید مسوولان قرار گرفت.
هم اکنون ۴۵ هیات ورزشی در تربت‌حیدریه وجود دارد که از این تعداد ۳۵ هیات فعال هستند. مجموع ورزشکاران بیمه شده این خطه هفت هزار و ۹۲۰ نفر است که از این تعداد ۵۷۲ ورزشکار در حوزه روستایی هستند.
۴۶ باشگاه دارای مجوز در تربت‌حیدریه مشغول فعالیت می‌باشند که از این تعداد ۱۵ باشگاه ویژه بانوان است.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دار

بازدیدها: 1

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *