طی ۲۰ روز گذشته به ثبت رسید؛ ریزش ۵۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد تومانی قیمت‌ خودروهای خارجی در بازار

ریزش ۵۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد تومانی قیمت‌ خودروهای خارجی در بازار

تهران- ایرنا- بررسی خبرنگار ایرنا از بازار خودروهای خارجی در پایتخت حاکی است ریزش قیمت‌ها که از چند هفته پیش آغاز شده بود، این روزها با شیب تندی ناشی از افت قیمت ارز در سراشیبی قرار گرفته و کاهش ۵۰۰ میلیون تا دو میلیارد تومانی در قیمت‌ها دیده می‌شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا، امروز و تا لحظه تنظیم این خبر قیمت دلار کاهش حدود دو هزار تومانی نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته (پنجشنبه، ۱۵ آبان ماه) ثبت کرده که عامل اصلی در ریزش قیمت هاست.

کارشناسان می گویند: در ماه های گذشته قیمت خودروهای خارجی همواره جلوتر از افزایش قیمت ارز حرکت کرده بود و هرگونه افزایش نرخ دلار، تاثیری به مراتب بیشتر روی قیمت این خودروها می گذاشت.

این کارشناسان معتقدند: قیمت این خودروها که در ماه‌های اخیر با نرخ های حباب گونه و غیرواقعی بالا رفته بود، این روزها با کاهشی شدن روند نرخ ارز، ریزش های شدیدتری را تجربه می کند.

به اعتقاد آنان، از حدود ۱۰ روز پیش نیز همه فعالان بازار و مردم اخبار سیاست خارجی را به شدت تعقیب می کنند و از آن زمان تاکنون افت پنج درصدی در قیمت خودروهای مونتاژی و کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت خودروهای خارجی را شاهدیم که برای خودروهای گرانتر، این کاهش تا ۲۰ درصد هم رسیده است.

“کوروش طواحن” یک فعال بازار خودروهای خارجی در این زمینه به ایرنا گفت: پژو ۲۰۰۸ مونتاژی ایران خودرو که در هفته های گذشته تا ۱.۳ میلیارد تومان هم در فضای مجازی و آگهی های فروشندگان در سایت های خودرویی قیمت خورده بود، اکنون کمتر از یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان قیمت دارد.

وی افزود: فولکس واگن تیگوان مشکی رنگ صفر کیلومتر نیز که تا ۳.۷ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده بود، اکنون با افت ۵۰۰ میلیون تومانی به کمتر از ۳.۲ میلیارد تومان رسیده است و در مواردی فروشندگانی که نیاز به پول داشتند، حاضر به فروش همین خودرو با قیمت پایین تری نیز بودند.

نمایشگاه دار دیگری در منطقه عباس آباد تهران، از کاهش دو میلیارد تومانی بی. ام. و ۷۳۰ از ۱۰ میلیارد تومان به زیر هشت میلیارد تومان در ۲۰ روز گذشته خبر داد.

فعالان بازار معتقدند: ریزش شدید قیمت ها ناشی از کاهش ارزش دلار سبب شده تا برخلاف هفته های گذشته که خریدار و فروشنده ای وجود نداشت، اکنون فروشندگان به صف شوند، هرچند خریداران نیز به امید کاهش هرچه بیشتر قیمت ها از خرید دست کشیده اند.

به گزارش ایرنا،  دولت در سال ۹۶ و پیش از شروع دور تازه تحریم‌ها، با جلوگیری از واردات خودرو به پیشواز کنترل واردات و مصرف ارز رفت.

پیشتر نایب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت در گفت و گو با ایرنا گفت: اگر دلار تا مرز ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان ریزش کند، قیمت کاذب خودروهای خارجی دست‌کم تا ۴۰ درصد فرو خواهد ریخت

بازدیدها: 0

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *