صندوق کارآفرینی تربت حیدریه برای ۹۸ نفر شغل ایجاد کرده است

صندوق کارآفرینی تربت حیدریه برای ۹۸ نفر شغل ایجاد کرده است

 

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس صندوق کارآفرینی امید شهرستان تربت‌حیدریه گفت: این صندوق از ابتدای سال ۹۷ تاکنون با پرداخت ٦٢ فقره تسهیلات اشتغال روستایی به مبلغ ۳۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال برای ۹۸ نفر شغل ایجاد کرده است.

احسان خدابنده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شیوه پرداخت تسهیلات توسط این صندوق به این شکل است که مبلغ درخواستی ظرف ۲ تا سه سال به نسبت پیشرفت طرح و با نظر کارشناس بانک به متقاضی پرداخت می شود.

وی همچنین از اجرای طرح «یک روستا؛ یک محصول» در روستای بُسک از توابع شهر بایگ شهرستان تربت‌حیدریه در زمینه ابریشم‌کشی خبر داد و ادامه داد: این طرح در راستای راهبرد صنعتی‌سازی روستاها و با رویکرد منبع‌گرایی و مبتنی بر مزیت رقابتی روستاها و با محوریت افزایش توانمندسازی و مشارکت‌پذیری افراد جامعه محلی به منظور ایجاد اشتغال پایدار، ریشه کنی بیکاری و مهاجرت معکوس از شهر به روستاها برای نخستین بار توسط این صندوق مطرح و اجرا شد.
رییس صندوق کارآفرینی امید شهرستان تربت‌حیدریه گفت: در قالب این طرح به ٢٨ نفر مبلغ ۲ میلیارد و ۸٠٠ میلیون ریال پرداخت شد.
خدابنده در بخشی دیگر به ایجاد صندوق خرد محلی در روستاهای این شهرستان اشاره کرد و افزود: ظرف سه سال اخیر، ٢٦ صندوق خرد محلی در روستاهای این شهرستان تأسیس شده است و در سال ۱۴۰۰ نیز در صورت تامین اعتبار، تأسیس صندوق جدید در روستاهای شهرستان هدف‌گذاری می شود.
وی در تشریح عملکرد صندوق‌های خرد محلی گفت: این صندوق‌ها نهادهای تأمین مالی محلی و در هر روستا ٢٥ نفر عضو آن هستند که اعضای آنها در حوزه‌های تسهیل‌گیری، توانمندسازی، ایجاد و توسعه اشتغال، آموزش دیده و فعالیت می‌کنند.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

بازدیدها: 0

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *