۲ پروژه آبخیزداری در تربت حیدریه گشایش یافت

۲ پروژه آبخیزداری در تربت حیدریه گشایش یافت

تربت‌ حیدریه – ایرنا – دو پروژه آبخیزداری بند خاکی و سنگ ملاتی حوزه آبخیز سنجدبور بخش مرکزی تربت‌حیدریه روز شنبه در پنجمین روز از دهه مبارک فجر با حضور مسوولان محلی افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تربت‌حیدریه در آیین گشایش گفت: پروژه بند خاکی حوزه آبخیز سنجدبور با هدف کنترل سیل و رسوب، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، تغذیه چاهها و قنوات پایین دست احداث و با اعتبار ۸۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تأمین شده است.
علیرضا قاری افزود: مشخصات پروژه بند خاکی مذکور شامل حجم عملیات خاکی ۳۷ هزار متر مکعب با هسته رسی و حجم عملیات سنگ ملاتی سرریز بند یک هزار و ۲۰۰ مترمکعب، طول تاج ۱۴۰متر و ارتفاع بند شش متر و حجم مخزن ۳۰ هزار مترمکعب است.
به گفته وی، یکی از موثرترین و بهترین راهکارهای مقابله با خشکسالی اجرای طرح‌های آبخیزداری است و شهرستان تربت حیدریه به لحاظ توپوگرافی و اقلیمی دارای ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری است ضمن اینکه براساس مطالعات انجام شده تربت حیدریه دارای ۵۰ حوزه و زیر حوزه آبخیز است که مطالعات ۱۰ حوزه آن تکمیل و جهت اجرایی شدن آن نیاز به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.
شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

بازدیدها: 0

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *