اعتصاب ها در انگلیس و افزایش نگرانی‌ها درباره ریزش ارتش

اعتصاب ها در انگلیس و افزایش نگرانی‌ها درباره ریزش ارتش

لندن – ایرنا – دولت انگلیس درحالی برای غلبه بر موج گسترده اعتصاب مشاغل عمومی دست به دامن ارتش شده است که تداوم و طولانی شدن این وضع نگرانی‌ها درباره ریزش نیروهای مسلح و خطرات امنیت ملی در جزیره را افزایش داده است.

به گزارش ایرنا، اعضای دولت انگلیس ساعاتی دیگر در چارچوب نشست موسوم به کبرا تشکیل جلسه خواهند داد تا ابعاد، پیامدها و نحوه غلبه بر اعتصاب کارکنان مشاغل عمومی را بررسی کنند. گفته می‌شود معاونین وزیر دفاع هم در این جلسه حضور دارند تا آخرین هماهنگی‌ها درباره مقابله با شرایطی که در ۳۰ سال گذشته کشور سابقه نداشته است صورت گیرد.

مقام های دولتی پیشتر گفته بودند که نیروهای ارتش انگلیس قرار است جور کارکنان معترض از بخش‌های بهداشت و درمان تا شبکه ریلی و ماموران مرزی را در ایام اعتصاب بکشند.

بیش از یک صد هزار پرستار قرار است روز پنجشنبه برای نخستین بار در تاریخ این کشور دست از کار بکشند. آن‌ها در بحبوحه بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات معیشتی خواستار بهبود شرایط کاری و افزایش دستمزدهای خود هستند. در همین حال هزاران نفر از رانندگان خودروهای آمبولانس نیز قرار است ۲۱ دسامبر اعتصاب کنند.

این درحالیست که کارکنان فرودگاه‌های گتویک، هیترو، منچستر، بیرمنگام، و کاردیف هم به مدت ۸ روز از ۲۳ دسامبر تا سال جدید میلادی دست از کار می‌کشند و کارکنان شبکه ریلی و اداره پست هم اعتصاب‌های گسترده‌ای برای ایام کریسمس و سال آینده برنامه ریزی کرده‌اند.

وزیر کشور انگلیس از مردم خواسته تا پیش از تهیه بلیت برای سفرهای خارجی در ایام تعطیلات، بیشتر فکر می‌کنند؛ چراکه اعتصاب کارکنان مرزی منجر به تشکیل صف‌های طولانی در فرودگاه‌ها خواهد شد.

به گزارش روزنامه گاردین، در جلسه امروز معاونین وزرای حمل‌ونقل، بهداشت و کشور نیز حضور دارند و جلسه پیگیری برای روز چهارشنبه برنامه ریزی شده است.

بر اساس این گزارش، بیش از دو هزار نیروی ارتش برای رانندگی خودروهای آمولانس و انجام تشریفات در فرودگاه‌ها دوره دیده‌اند؛ ۶۰۰ نفر از آن‌ها نیز وظیفه کارکنان نیروی‌های مرزی را برعهده خواهند داشت.

با این حال این سومین سال متوالی است که بعد از همه‌گیری کرونا، کریسمس سربازان انگلیسی از دست می‌رود و از کنار خانواده بودن محروم می‌شوند. یک مقام نظامی به گاردین گفت که استفاده از ارتش باید آخرین گزینه برای دولت باشد. «اما برنامه‌ریزی‌های غلط و اشتباه دولت، کریسمس سربازان را خراب کرده است»

ریچارد دنت رئیس پیشین ارتش انگلیس با هشدار درباره احتمال ریزش نیروهای ارتش، به ساندی تایمز گفت: «سربازان ممکن است به این نتیجه برسند که از نجات دولت دست بکشند. آنها ممکن است با خود فکر کنند: “من برای سربازی به ارتش پیوستم، نه یک اعتصاب شکن.”

در همین حال حزب اصلی مخالف دولت (کارگر) از وزارت دفاع خواسته تا مشخص کند که چه تعداد از پرسنل ارتش در عملیات روزهای آینده شرکت می‌کند. مقام های این حزب نسبت به تاثیر وضع موجود بر امنیت ملی هشدار داده‌اند. جان هیلی، وزیر دفاع دولت در سایه گفت: «نیروهای مسلح ما وظیفه دارند تا از کشورمان دفاع کنند، اما اینک مجبورند وزرای محافظه کار که کشور را مختل کرده‌اند، نجات دهند.»

منتقدان، دولت محافظه‌کار ریشی سوناک را به ضعف در مدیریت و ناتوانی در حل مشکلات اقتصادی کشور متهم می‌کنند. وس استریتینگ، وزیر بهداشت دولت در سایه، می‌گوید وزرای دولت به جای اینکه به دنبال راه حل باشند، به دنبال این هستند که بحران در نظام درمانی را به گردن اعتصاب کنندگان بیندازند.

با وجود مشکلات عمیق اقتصادی و محدودیت منابع مالی دولت انگلیس انتظار می‌رود که جزیره برای یک زمستان آشفته و پر اعتصاب آماده می شود.

بازدیدها: 0

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *