نوازنده پیشکسوت ویلنسل درگذشت داود جعفری‌امید (نوازند ویلنسل و معلم موسیقی) یکشنبه بیستم آذرماه درگذشت.

به گزارش صبا، داوود جعفری امید موسیقیدان و نوازنده پیشکسوت از دنیا رفت.

براین اساس، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت داوود جعفری امید موسیقیدان و نوازنده پیشکسوت ویولنسل را تسلیت گفت.

در متن پیام محمد اله‌یاری چنین آمده است: با اندوه فراوان، خبر رسید که استاد داوود جعفری امید نوازنده پیشکسوت ویولنسل از جمع اهالی هنر شریف موسیقی رخت سفر بربست. پیشکسوتی فروتن که با ذوقی لطیف بین لحن‌ها و نغمه‌ها، پیوندهایی دلنشین و خاطره‌انگیز می‌آفرید. زنده‌یاد جعفری امید نمونه کاملی از اخلاق بود و همین عامل باعث شده تا هنرش نزد مردم ماندگار باشد. فقدان این هنرمند شریف را به جامعه موسیقی کشور و خانواده محترم آن مرحوم تسلیت گفته و برای ایشان مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از درگاه خداوند متعال مسئلت می کنم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، داود جعفری امید (موزیسین پیشکسوت) روز گذشته، بیستم آذر ماه در سن ۹۳ سالگی درگذشت.

تاریخ تشییع و خاکسپاری پیکر زنده‌یاد جعفری امید هنوز اعلام نشده است.

گفتنی است داود جعفری امید نوازنده ویلنسل و معلم موسیقی در سال ۱۳۰۸ در تهران متولد شد. وی پس از پایان تحصیلات ابتدایی وارد دبیرستان رازی شد اما در سال دوم دبیرستان با تشویق‌های علی محمد خادم میثاق که از دوستان پدرش بود به هنرستان عالی موسیقی به مدیریت پرویز محمود راه یافت..

فرماندهی موزیک تیپ رشت، همکاری با ارکستر سمفونیک تهران، همکاری با ارکسترهای مختلف رادیو، تدریس در هنرستان عالی موسیقی، تدریس در هنرستان موسیقی ملی و داوری جشنواره موسیقی جوان از جمله فعالیت‌های این هنرمند در عرصه‌های اجرایی بود.

بازدیدها: 0

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *