انفجارشدید در انبار تسلیحات نیروهای آمریکایی و پیشمرگه در «اربیل»

سرویس خارجی: وقوع چندین رویداد نظامی – امنیتی از جمله انفجار مهیب در انبار تسلیحات نظامیان آمریکایی و پیشمرگه در «اربیل» و همچنین کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای الحشدالشعبی و پلیس عراق در حمله داعش به منطقه ای در جنوب «کرکوک»، روز خونین و ناآرام دیگری را برای این کشور بحران زده رقم زد.
در نخستین رویداد، منابع در شبکه های اجتماعی با پخش ویدیوهایی، از وقوع انفجاری مهیب در «اربیل»، مرکز اقلیم کردستان عراق خبر دادند. «صابرین نیوز» در این رابطه با انتشار ویدیوهایی گزارش داد: اطلاعات اولیه حاکی از وقوع آتش سوزی و سپس سلسله انفجارهایی مهیب در انبار مهماتی است که نظامیان آمریکایی و نیروهای پیشمرگه کُرد در اقلیم کردستان از آن استفاده می کنند.
بر اساس گزارش «صابرین نیوز» ، این انفجار در محله «خابات» واقع در استان «اربیل» روی داد و ستون عظیمی از آتش و دود به هوا برخاست و آسمان منطقه را فرا گرفت.
علت وقوع این انفجار مهیب هنوز مشخص نیست اما برخی ویدیوها نشان می دهد که ابتدا دود غلیظی از محل حادثه بلند شده و سپس انفجار روی داده است.درباره میزان تلفات و خسارات این انفجار نیز هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است. همچنین، برخی منابع از پرواز بالگردها و جنگنده های آمریکایی بر فراز منطقه وقوع انفجار در «اربیل» خبر دادند.
این در حالی است که همزمان، نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه« عین الاسد» نیز به حال آماده باش کامل درآمدند. در همین رابطه ، پایگاه خبری «المعلومه» به نقل از یک منبع امنیتی در استان «الانبار» از تحرکات بی سابقه نظامیان و هواپیماهای ترابری آمریکا که احتمالا حامل مستشاران و نیروهای رزمی و همچنین تجهیزات نظامی هستند در این پایگاه خبر داد.
از سوی دیگر، منابع عراقی از انفجار همزمان دو بمب قوی در مسیر دو خودروی نیروهای عراقی و کشته شدن دست کم ۱۲ نیروی امنیتی و الحشدالشعبی خبر دادند. پایگاه خبری «بغداد الیوم» عراق در این راستا گزارش داد: این انفجارها در اطراف روستای «الصفره» در منطقه «الریاض» روی داده است و در بین کشته شدگان دو افسر عالیرتبه نیز دیده می‌شود.
این رویدادها اما پایان کار روز ناآرام عراقی ها نبود. ساعاتی بعد منابع از کشته و مجروح شدن چند غیرنظامی عراقی ازجمله سه کودک در پی انفجار یک بمب کارگذاشته شده در استان «نینوا» خبر دادند. «شفق نیوز» در این باره به نقل از یک منبع امنیتی اعلام کرد که این بمب در روستای «عمر قابجی» در استان نینوا منفجر و منجر به کشته شدن سه کودک شد. طبق گفته این منبع، سه عراقی دیگر نیز که در نزدیکی محل انفجار بودند، زخمی شدند.
منابع عراقی همچنین از خنثی شدن ۱۰ بمب کار گذاشته شده داعش توسط نیروهای «الحشد الشعبی» در استان «الانبار» و نزدیک نوار مرزی با سوریه خبر دادند. همزمان با این رویدادها، ورودی‌های منطقه دیپلمات نشین «سبز» بغداد نیز به دلایل امنیتی بسته شد.دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ روزنامه اطلاعات

بازدیدها: 0

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *