رئیس اداره صنعت معدن و تجارت تربت‌ حیدریه: تربت‌ حیدریه برای سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن کرده است

 

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره صنعت معدن و تجارت تربت‌ حیدریه گفت: برای سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن کرده‌ایم و دستگاه‌های متولی با تمام توان آماده حمایت حداکثری از سرمایه‌گذاران هستند.

محمدرضا ملکی در گفت و گو با ایسنا خاطرنشان کرد: در شهرستان تربت‌ حیدریه به لحاظ پراکندگی واحدهای صنعتی ۲ شهرک صنعتی و یک ناحیه صنعتی فعال است که از بستر و ظرفیت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری و استقرار واحدهای صنعتی برخوردار است.

وی با بیان اینکه طرح توسعه شهرک صنعتی شماره ۲ در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: شهرک صنعتی شماره ۲ نه‌تنها از جانمایی بسیار خوبی برخوردار است بلکه تمام زیرساخت‌های لازم و مورد نیاز نیز در آن فراهم شده و به لحاظ دسترسی به جاده اصلی هیچگونه مشکلی ندارد.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت تربت‌ حیدریه بیان کرد: در ناحیه صنعتی رضوی هم بسترهای بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد. در شهرستان تربت‌ حیدریه ظرفیت‌های بسیار خوبی برای جذب سرمایه‌گذار فراهم شده است.

ملکی خاطرنشان کرد: بدون شک طی یکی ۲ سال آینده تحول بسیار چشم‌گیری را در شهرستان تربت‌ حیدریه به لحاظ ایجاد اشتغال، سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه اکنون در شهرک صنعتی شماره ۲ پنج واحد تولیدی بزرگ مشغول فعالیت است و یک واحد دیگر نیز به زودی افتتاح خواهد شد، افزود: شهرک صنعتی شماره ۲ ظرفیت بالایی را برای استقرار واحدهای تولیدی دارد.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت تربت‌ حیدریه تصریح کرد: هرچند واحدی که بخواهد به طور کامل تعطیل باشد، در شهرستان نداریم اما سرمایه در گردش مشکل اصلی این واحدهاست. متاسفانه به دلایلی تسهیلاتی که درخواست داشتند، پرداخت نشد.

وی تأمین مواد اولیه و التهاب موجود در بازار را از دیگر مشکلات تولیدکنندگان دانست و گفت: برای رفع مشکلات این واحدها جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین جلسات کمیسیون حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری مشروع به صورت مستمر در حال برگزاری است.

ملکی ادامه داد: در شهرستان تربت‌ حیدریه ۸۵ واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری از اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۳۰۰۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۲۰۰۰ نفر فعالیت دارد.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵۲ جواز تأسیس برای سرمایه‌گذاری جدید در حوزه‌های مختلف صنعتی، تولیدی و فرآوری مواد با پیش‌بینی و سرمایه بالغ‌ بر ۵۱۱ میلیارد تومان انجام که با اجرای این طرح‌ها فرصت اشتغال بالغ‌ بر ۹۵۷ نفر نیز فراهم خواهد شد.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت تربت‌حیدریه اظهار کرد: بر اساس اهداف عملیاتی سازمانی در حوزه صنعت رویکرد اول این سازمان حفظ و نگهداشت واحدهای تولیدی یا وضعیت موجود است که علی‌رغم آن جهت تعیین‌تکلیف، واحدهای راکد شناسایی شده و در زمینه واحدهایی که امکان راه‌اندازی مجدد دارد نیز اقداماتی انجام شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر راه‌اندازی طرح‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد در دستور کار قرار دارد. همچنین از اولویت‌های مهم دیگر یکی جذب سرمایه‌گذار و دیگری روان‌سازی فعالیت‌ها و تسهیل و کاهش زمان فرایند صدور مجوزهاست.

ملکی گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی در نقاط مختلف شهر و نیز در شهرک صنعتی شماره یک و ۲ و ناحیه صنعتی شهید رضوی پراکنده و مشغول فعالیت هستند.

بازدیدها: 20

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *