اسماعیلی در گفت‌وگو با ایلنا: کمیته بررسی ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱ به دور از سلیقه جناحی و سیاسی به مسائل سال گذشته ورود کند/ دولت مطالبات مردم را نشنود، مجلس انقلابی از ابزارهای نظارتی خود استفاده می‌کند

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: کمیته بررسی ناآرامی‌های ۱۴۰۱ باید در راستای شفاف‌سازی مسائل را پیگیری کند و از دیدگاه کارشناسی وارد این بحث‌ها شود و دور از بحث‌های سلیقه‌ای سیاسی و جناحی باشد و مردم در جریان کار قرار بگیرند.

کمیته بررسی ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱ به دور از سلیقه جناحی و سیاسی به مسائل سال گذشته ورود کند/ دولت مطالبات مردم را نشنود، مجلس انقلابی از ابزارهای نظارتی خود استفاده می‌کند

ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره این‌که با توجه به تاکیدات صورت گرفته در پاییز ۱۴۰۱ در مورد شنیدن صدای مردم تا به امروز چه اقداماتی برای این کار صورت گرفته است، امروز جامعه اعلام می‌کند مسئولان شعار این مسئله را می‌دهند اما در عمل به این امر عمل نمی‌کنند، گفت: صدای مردم و مطالبات مردم که باید شنیده شود. در جریان کار مجلس هستید هر روز نمایندگان مردم بدون هیچ ملاحظه‌ای حتی آنهایی که طرف‌دار و نزدیک دولت هستند مطالبات مردم را بیان می‌کنند و ما هر روز در همین مجلس گوش می‌کنیم. این‌که چقدر در اجرا این کار انجام می‌شود و چقدر دولت پایبند است یک بحث جدایی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما به عنوان نماینده هم مطالبات را بیان می‌کنیم هم تعارفی با دولت نداریم، ملاحظه کردید استیضاح وزیر صمت انجام شد. حتی اولتیماتوم برای وزرای ناکارآمد داده شد. به عنوان مثال به شخصه اول سال از وزیر آموزش و پرورش سوال کردم این‌ها مطالبات مردمی است که ما دنبال می‌کنیم و ادامه هم دارد.

وی خاطرنشان کرد: در مورد هر عزیزی که کارآمد نباشد توانمند نباشد و به مطالبات مردم، بازار و کف خیابان که معیشت است نتواند برسد قطع به یقین از ابزار نظارتی خودمان استفاده خواهیم کرد و مطالبات مردم را به گوش دولت خواهیم رساند، اگر شنیده شود که فبهاالمراد و تغییر و تحولات را خود دولت انجام می‌دهد، اگر شنیده نشود قطع به یقین مجلس انقلابی ورود پیدا خواهد کرد.

اسماعیلی درباره لایحه برگزاری تجمعات و اینکه چرا در ۴۴ سال اخیر نتوانستیم این مسئله را حل و فصل کنیم، اظهار داشت: بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی این بحث مطرح شده است و کمیسیون اصلی در این خصوص کمیسیون امنیت ملی است اما روند کارش کجا است در حال حاضر اطلاعی ندارم.

وی درباره حکم رئیس‌جمهور مبنی بر این‌که هیاتی مامور بررسی ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱ می‌صود، اینکه این کمیته چقدر می‌تواند پیگیر واقعیت‌های رخ داده باشد و چه کمکی می‌تواند به شفاف‌سازی داشته باشد و چه پیام و چه هدفی را دنبال می‌کند؟ گفت: ما هر چقدر بتوانیم شفاف‌سازی کنیم و در مورد آنچه که اتفاق افتاده است صادقانه با مردم صحبت کنیم و اطلاعات در اختیار آنان قرار دهیم، قطع به یقین به آرامش جامعه کمک خواهد کرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: کمیته بررسی ناآرامی‌های ۱۴۰۱ باید در راستای شفاف‌سازی مسائل را پیگیری کند و از دیدگاه کارشناسی وارد این بحث‌ها شود و کارش دور از بحث‌های سلیقه‌ای سیاسی و جناحی باشد و مردم در جریان کار قرار بگیرند، جاهایی که واقعا با اصول ما زاویه داشته باشد و آنجا‌هایی که به این نتیجه برسیم که برخی افراد از خارج هدایت شده‌اند بحث جدا دارند، اما  افرادی که در داخل معترض بودند یک بحث دیگری دارد. باید بحث‌های اقناعی با آن‌ها صورت گیرد مردم در جریان واقعیت‌های جامعه قرار گیرند و ما هم از کمیته‌ای که تشکیل شده است استقبال می‌کنیم.

بازدیدها: 0

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *