جزئیات قتل پزشک اردبیلی

«دکتر پیرزاده به قتل رسید.» این خبری بود که روز پنجشنبه همه خبرگزاری‌ها را درنوردید و به تیتر یک اغلب رسانه‌ها تبدیل شد. ماجرا مربوط به صبح روز پنجشنبه است روزی که تبدیل به یک آخر هفته خونین برای خانواده پیرزاده و جامعه پزشکان شد. پزشک متخصص جوان با ضربات عمیق چاقو مورد حمله قرار گرفت و به شدت آسیب دید؛ تلاش‌ها برای احیای این پزشک جوان بی‌ثمر بود و نهایتا اصغر پیرزاده جان باخت. شاید این را در یک نگاه بتوان اتفاقی مشابه هزاران اتفاق عجیب و غریب که زیر پوست شهر رخ می‌دهد قلمداد کرد اما قطعا به این معنا نیست که باید به آسودگی از کنار آن گذشت و اعتراض جامعه پزشکان نیز تذکری است به مسئولان برای جدی دانستن این مساله. بازار شایعات داغ است اما آنچه در همه روایات مشترک است آن است که گفته می‌شود دکتر پیرزاده بر بالین یک بیمار سرطانی در منزلش حاضر می‌شود و در آنجا به‌دست قاتل که پسری حدودا ۱۷ساله است، مجروح می‌شود. قاتل پس از ضرب و جرح پزشک، وی را به بیمارستان فاطمی رسانده که متاسفانه تلاش برای احیای وی به جهت شدت جراحت وارده بی‌نتیجه بوده و دکتر پیرزاده به قتل می‌رسد. علت این امر نیز در بررسی‌های ابتدایی، اصابت چاقو به قلب پزشک و پارگی بطن راست قلب وی عنوان شده استبه دنبال به قتل رسیدن این پزشک جوان و اعتراض پزشکان به خشونت‌های اینچنینی علیه طیف خود، وزیر بهداشت عزم سفر کرده تا موضوع را خود از نزدیک بررسی کند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از سفر سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی به اردبیل در پی قتل یک پزشک متخصص اردبیلی خبر داد. به دنبال قتل اصغر پیرزاده پزشک متخصص اردبیلی توسط همراه یک بیمار، وزیر بهداشت تصمیم گرفته که شخصا موضوع را پیگیری کند. فرهاد پورفرضی ادامه داد: با اعلام خبر قتل پزشک متخصص به وزیر، وی ضمن ابراز تاسف شدید از بروز چنین حادثه‌ای اعلام کرد که به همین دلیل به اردبیل سفر خواهد کرد تا علاوه بر ابراز تسلیت به خانواده و جامعه پزشکان استان، موضوع را از نزدیک مورد رسیدگی قرار دهد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام حمایت از جامعه پزشکان این استان و کشور و تاکید بر حفظ جایگاه پزشکان در جامعه را از دیگر دلایل حضور وزیر در اردبیل عنوان کرد. وی با بیان اینکه در زمان وقوع این حادثه در جلسه وزارتخانه حاضر بودم و سریعا این موضوع به وزیر انتقال داده شد، یادآور شد: ضمن پیگیری موضوع، جزئیات آن را به وزیر بهداشت اعلام می‌کنم. پورفرضی با اشاره به حضور میهمانان سازمان بهداشت جهانی در کشور ادامه داد: با این وجود دکتر سیدحسن‌ هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرده است که به اردبیل می‌رود یا در صورت عدم توفیق یکی از معاونان خود را به اردبیل می‌فرستد جزئیات قتل پزشک اردبیلی

آرمان- فائزه‌عباسی: «دکتر پیرزاده به قتل رسید.» این خبری بود که روز پنجشنبه همه خبرگزاری‌ها را درنوردید و به تیتر یک اغلب رسانه‌ها تبدیل شد. ماجرا مربوط به صبح روز پنجشنبه است روزی که تبدیل به یک آخر هفته خونین برای خانواده پیرزاده و جامعه پزشکان شد. پزشک متخصص جوان با ضربات عمیق چاقو مورد حمله قرار گرفت و به شدت آسیب دید؛ تلاش‌ها برای احیای این پزشک جوان بی‌ثمر بود و نهایتا اصغر پیرزاده جان باخت. شاید این را در یک نگاه بتوان اتفاقی مشابه هزاران اتفاق عجیب و غریب که زیر پوست شهر رخ می‌دهد قلمداد کرد اما قطعا به این معنا نیست که باید به آسودگی از کنار آن گذشت و اعتراض جامعه پزشکان نیز تذکری است به مسئولان برای جدی دانستن این مساله. بازار شایعات داغ است اما آنچه در همه روایات مشترک است آن است که گفته می‌شود دکتر پیرزاده بر بالین یک بیمار سرطانی در منزلش حاضر می‌شود و در آنجا به‌دست قاتل که پسری حدودا ۱۷ساله است، مجروح می‌شود. قاتل پس از ضرب و جرح پزشک، وی را به بیمارستان فاطمی رسانده که متاسفانه تلاش برای احیای وی به جهت شدت جراحت وارده بی‌نتیجه بوده و دکتر پیرزاده به قتل می‌رسد. علت این امر نیز در بررسی‌های ابتدایی، اصابت چاقو به قلب پزشک و پارگی بطن راست قلب وی عنوان شده است. پزشکان در فضای مجازی که مسئول این اتفاقات را وزارت بهداشت می‌دانند و حتی دایره اعتراضشان را به برنامه مهران مدیری هم رسانده‌اند، تصمیم گرفته‌اند مقابل وزارت بهداشت جمع شوند تا پاسخ مقامات مسئول را جویا شوند.

جزئیات قتل به روایت دادستان

دادستان اردبیل در گفت‌وگویی پس از این حادثه ‌اظهار کرد: مساله قتل پزشک اردبیلی مربوط به رابطه پزشک و بیمار نیست بلکه قاتل دانشجوی پسر ۲۳ساله‌ای است که به خاطر ارتباط نزدیک با این پزشک حاذق با دعوت از او در منزلش درگیر شدند که این جوان ۲۳ساله پزشک را با ضربات چاقو به قتل رسانده است. ناصر عتباتی تصریح کرد: دادستان مسئولیت پیگیری این پرونده را عهده‌دار است و در روزهای آینده جزئیات بیشتری از علل و عوامل این قتل را بیان می‌کند اما برای روشن شدن اذهان مردم باید اعلام کنیم که بین این دانشجوی پسر و پزشک سرطان‌شناس اردبیلی ارتباط دوستانه‌ای برقرار بوده و اینکه در مراجعه این پزشک به منزل این پسر دانشجو چه اتفاقاتی رخ داده باید مورد بررسی قرار گیرد. دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: مردم نباید به شایعات توجه کنند چراکه این اتفاق ناگوار به دنبال رابطه دوستانه دانشجو و پزشک اتفاق افتاده و معلوم نیست هنوز علت این حادثه چه بوده است. وی با تائید اینکه این پزشک با ضربات چاقو به قتل رسیده است، افزود: ما قاتل این پزشک را دستگیر کرده‌ایم.

سفر وزیر بهداشت به اردبیل

به دنبال به قتل رسیدن این پزشک جوان و اعتراض پزشکان به خشونت‌های اینچنینی علیه طیف خود، وزیر بهداشت عزم سفر کرده تا موضوع را خود از نزدیک بررسی کند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از سفر سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی به اردبیل در پی قتل یک پزشک متخصص اردبیلی خبر داد. به دنبال قتل اصغر پیرزاده پزشک متخصص اردبیلی توسط همراه یک بیمار، وزیر بهداشت تصمیم گرفته که شخصا موضوع را پیگیری کند. فرهاد پورفرضی ادامه داد: با اعلام خبر قتل پزشک متخصص به وزیر، وی ضمن ابراز تاسف شدید از بروز چنین حادثه‌ای اعلام کرد که به همین دلیل به اردبیل سفر خواهد کرد تا علاوه بر ابراز تسلیت به خانواده و جامعه پزشکان استان، موضوع را از نزدیک مورد رسیدگی قرار دهد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام حمایت از جامعه پزشکان این استان و کشور و تاکید بر حفظ جایگاه پزشکان در جامعه را از دیگر دلایل حضور وزیر در اردبیل عنوان کرد. وی با بیان اینکه در زمان وقوع این حادثه در جلسه وزارتخانه حاضر بودم و سریعا این موضوع به وزیر انتقال داده شد، یادآور شد: ضمن پیگیری موضوع، جزئیات آن را به وزیر بهداشت اعلام می‌کنم. پورفرضی با اشاره به حضور میهمانان سازمان بهداشت جهانی در کشور ادامه داد: با این وجود دکتر سیدحسن‌ هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرده است که به اردبیل می‌رود یا در صورت عدم توفیق یکی از معاونان خود را به اردبیل می‌فرستد. در این زمینه قرار شده که موضوع را پیگیری و به ایشان انتقال دهم تا تصمیم‌گیری شود. وی درخصوص جزئیات این حادثه با بیان اینکه مرحوم اصغر پیرزاده فوق‌تخصص انکولوژی از پزشکان خبره استان بود، بیان داشت: وی ظهر پنجشنبه برای طی روند درمان به منزل یکی از بیماران خود مراجعه کرده که به دلایل نامشخص توسط همراه نوجوان بیمار مورد حمله قرار گرفته و به ضرب چاقو مجروح می‌شود. با وقوع این حادثه سایر همراهان بیمار با ۱۱۵ تماس می‌گیرند و این پزشک را به بیمارستان فاطمی اردبیل منتقل می‌کنند که متاسفانه با وجود تلاش پزشکان این پزشک فوق‌تخصص فوت می‌کند. وی با تاکید بر اینکه بنا به اظهارات دادستان اردبیل متهم دستگیر شده اما هنوز دلایل خود را از این اقدام بازگو نکرده است، عنوان کرد: روند قضایی با جدیت در این خصوص ادامه دارد و به‌زودی به مردم اردبیل اطلاع‌رسانی خواهد شد. پورفرضی درخصوص واکنش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به این موضوع اضافه کرد: به‌شدت این موضوع در دست پیگیری بوده و انتظار داریم که حق جامعه پزشکی که زحمات شبانه‌روزی را در عرصه درمان می‌کشند ادا و جایگاه پزشکان حفظ شود.

واکنش اینستاگرامی وزیر کشور

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در صفحه اینستاگرام خود، به قتل دکتر اصغر پیرزاده، پزشک سرشناس اردبیلی واکنش نشان داد. رحمانی‌فضلی در این پیام اینستاگرامی نوشت که حادثه ناگوار به وقوع پیوسته در اردبیل ضمن ایجاد تاثر و تالم در بین هموطنان، بار دیگرضرورت التزام به رعایت قانون و پرهیز از خشونت برای ایجاد امنیت روانی در جامعه را مورد تاکید قرار داد و به منظور تثبیت نظم و اعمال صحیح صریح مقررات و ضوابط قانونی مرتبط و حفظ آرامش و اطمینان هموطنان، لازم است شورای تامین استان در سریع‌ترین زمان ممکن برای بررسی ابعاد مختلف حادثه و ارائه گزارش آن به به مراجع ذیصلاح و مردم شریف تشکیل جلسه دهد. به هموطنان عزیزم نیز توصیه می‌کنم به فضای غیرواقعی شکل گرفته در برخی رسانه‌های غیررسمی و مجازی توجه نکرده و آخرین نتایج بررسی‌ها را صرفا از مراجع رسمی و قانونی پیگیری شوند. امام جمعه اردبیل هم در این رابطه اعلام موضع کرد. حجت‌الاسلام عاملی با اشاره به حادثه اخیر قتل یک پزشک، از اهالی خواست موضوع را به دستگاه قضایی واگذار کنند و هیچ‌کس خود را در مقام قضا قرار ندهد. این حادثه هشدار بزرگی است که خانواده‌ها باید در تربیت فرزندان خود و آشنا ساختن آنها با ارزش‌های دینی، تربیتی و اعتقادی بسیار حساس باشند.

بازدیدها: 21

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *