کاظم جلالی: اگر ما شکار اصلاح‌طلبان شدیم دوستان چرا شکار جبهه پایداری شدند! پایداری اصولگرایان را نقره ‌داغ کرد

 

وقتی سخن از اهمیت سرلیستی اصولگرایان می‌شود برخی می‌گویند باید نام آقاتهرانی باشد و برخی دیگر تاکید دارند حدادعادل در صدر لیست قرار گیرد اما آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری است و این موضوع یعنی سنگین شدن وزن این جبهه که روزی در اردوگاه اصولگرایان باید در کناری می‌نشست ولی امروز در مرکز توجهات است. تا امروز هر آنچه در بخش انتخاباتی اردوگاه اصولگرایان رخ داده پای جبهه پایداری در میان بوده است. «جبهه پایداری می‌تواند شب آخر لیستی بدهد»، پيش‌بيني دقيق يكي از چهره‌‌هاي اصولگرا بود كه كابوس محافظه‌كاران را به حقيقت تبديل كرد. در روزهاي گذشته، تيم رسانه‌اي احمدي‌نژاد ليست انتخاباتي‌اي را ارائه كرد كه ليدري آن با مرتضي‌آقا تهراني، دبيركل جبهه پايداري بود. ليستي كه متشكل بود از اعضاي جبهه‌پايداري و وزراي احمدي‌نژاد! تیک نوشت؛ اين در حالي بود كه ماه‌ها جريان اصولگرا به رياست حداد‌عادل به دنبال وحدت بود و مي‌گفتند هيچ اختلافي در ميان نيست. اين ليست، نشان داد كه پايداري‌ها نه تنها در سال ۹۲ دليل اصلي شكست اصولگرايان بودند، بلكه امسال نيز آمده‌اند تا دومين هجمه را به بدنه نيمه جان اين جريان وارد كنند. حضور چشمگير وزراي احمدي‌نژاد در ليست پايداري مشخص كرد كه اين دو طيف از هم جدا نمي‌شوند. گفتمان سوم تير كه پايداري و احمدي‌نژاد هر دو مولود آن هستند، راهي است كه به يك هدف مي‌رسد. بدون شك از آنجايي كه شايد نام احمدي‌نژاد و پايداري دافعه‌اي براي افكار عمومي داشته‌باشد، اين جريان در پشت يك نام ليست «تريبون مستضعفين» را به بازار فرستادند. ليستي كه در ابتداي انتشار آن در فضاي مجازي سبب رو شدن دست آنها براي عامه مردم و نارضایتی افراد حاضر در آن شد.

اصلی که تکذیب نشد

آنها در حالي به منتشركنندگان اين ليست انتقاد مي‌كردند كه هيچ‌گاه اصل آن را تكذيب نكردند! اما وضعيت اين جريان از جايي قابل تامل شد كه اجتماع انتخاباتی ائتلاف اصولگرایان در مسجد ميدان فلسطين با بحران تراكم جمعيت مواجه شد! اين جريان كه بدنه اجتماعي كشور و نيز جامعه مدني استقبال پرشوري نسبت به آن ندارد، جاي خالي اعضاي پايداري را نيز در مراسم خود لمس كرد. عدم حضور اعضاي جبهه پايداري در اين اجتماع! بيانگر به اوج رسيدن اختلافات ميان اين جريان شد و نشان داد آن مقدار كه احزاب سياسي مانند موتلفه براي ياران آيت‌ا… مصباح ارزش قائلند، آنها راه خود را می‌روند.حال كه جريان اصولگرایان تمام سرمايه‌اجتماعي خود را خرج جبهه پايداري كرده‌ و ديگر مهلتي براي تغيير رويكرد ندارد، خود را آماده شكست بزرگ در دومين كارزار اين سال‌ها مي‌كند.جريان اصولگرا كه هر ضعف تشكيلاتي و سياسي را برگردن جناح رقيب مي‌اندازد! اين بار نيز همزمان با مشكلات ايجاد شده در مسير آنها شروع به فرضيه‌سازي كرده‌‌اند تا اگر در ادامه بازي را باختند، رقباي خود را كه شامل اصولگرايان‌میانه‌رو،اصلاح‌طلبان، اعتدالگرایان و مستقلان هستند را متهم به بازي در زمين بیرونی كنند.

چرا دوستان شكار جبهه پايداري شده‌اند!

رئيس فراكسيون رهروان ولايت مجلس به نگراني دلواپسان درباره حضور وي در ليست‌هاي مختلف از جمله ليست ائتلاف اعتدال و توسعه، حاميان دولت و اصلاح‌طلبان واكنش نشان داد. خبرآنلاين نوشت؛ كاظم جلالي در پاسخ به سوالي درباره انتقاداتي كه به حضور وي در فهرست انتخاباتي ائتلاف اعتدال و توسعه، حاميان دولت و اصلاح‌طلبان شده است، گفت: دوستاني كه مي‌گويند از حضور بنده در ليست حاميان دولت و اعتدالگرايان تعجب كرده و گفته‌اند كه ما شكار اصلاح‌طلبان شده‌ايم، چرا نمي‌گويند كه خودشان شكار جبهه پايداري و تندروها شده‌اند. بنده شاگرد آيت‌ا… مهدوي‌كني بوده‌ام و آقاي مصباحي‌مقدم نيز از نزديك شاهد اين بوده‌اند كه در جريان انتخابات قبلي، تندروها چگونه آيت‌ا… مهدوي‌كني را آزرده ساختند و در نهايت جدا از ائتلاف اصولگرايي، مبادرت به انتشار ليست كردند. چرا آقاي مصباحي‌مقدم يادشان رفته كه بخش عمده‌اي از دوستان كه امروز ليست ائتلاف اصولگرايان براي انتخابات مجلس را بسته‌اند در دوره قبل با وحدت‌شكني خود، خون به دل آيت‌ا… مهدوي‌كني كرده بودند.

پروژه نخ‌نمای تندروها

آنان تلاش مي‌كنند كه مردم از راي دادن به چهره‌هاي مختلف در ليست‌هاي خبرگان و مجلس شوراي اسلامي خودداري كنند و با ايجاد تكثر در ميان ليست‌هاي مختلف سعي مي‌كنند افرادي كه اصولگرا هستند ولي تفكر آنها را قبول ندارند از دور خارج كنند. در كانال‌هاي تلگرامي اين جريان عامل انشقاق، ابوترابي‌فرد هم جان سالم به در نبرد! آنها نايب لاريجاني را زير هجمه قرار دادند و مدعي شدند:«چند ماه پیش که مجلس در تصویب ۲۰دقیقه‌ای برجام شگفتی آفرید، بی‌شک یکی از کسانی که در خلق این شگفتی نقش بسزایی داشت،جناب ابوترابی بود! ایشان از سردمداران نمایندگانی بود که بی‌توجه به خطرات و اشکالات ساختاری برجام در عرض ۲۰دقیقه این توافق پرابهام و پرایراد را به تصویب رساند تا از این طریق برای خود در انتخابات پیش رو جایگاهی کسب کند.» اينکه این گروه تلاش مي‌‌كند مخالفان برجام و مذاكرات را گروه خوبان نشان دهند وزحمتكشان گفت‌وگوها را ناکارآمدان زمان، چندان دور از ذهن نيست ولي آنچه مشخص است مردم در زمان مناسب نظر خود را نشان خواهند داد.

بازدیدها: 37

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *