توسعه فضای فرهنگی، خواست بانوان تربت حیدریه از نماینده آینده مجلس

تربت حیدریه- ایرنا- بانوان شهرستان تربت حیدریه، توسعه کمی و کیفی اماکن فرهنگی و ورزشی بانوان را اصلی ترین خواسته خود از نماینده آینده این حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی عنوان می کنند.

آنان با اشاره به کاستی ها و نقائص شدید این حوزه، انتظار دارند که نامزد منتخب مردم این حوزه انتخابیه در مجلس دهم، برای جبران این کمبودها تلاش وافری از خود نشان دهد.
کارشناس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: متاسفانه در تربت حیدریه اماکن خاص ورزشی و فرهنگی ویژه بانوان وجود ندارد. 
فاطمه عراقی افزود: از این روی از نماینده آینده خود در مجلس شوری اسلامی تقاضا داریم فکر خود را روی این موضوعات متمرکز کند. 
وی گفت: میزان مشارکت اجتماعی بانوان تربت حیدریه نیز در عرصه های مختلف پایین است و انتظار می رود نماینده شهرستان برای افزایش سطح مشارکت این قشر، که نیمی از جامعه را تشکیل می دهند، تلاش کند. 
عضو شورای اسلامی شهر تربت حیدریه نیز گفت: با توجه به محدودیت هایی که بانوان در جامعه دارند، احداث اماکن فرهنگی، ورزشی و تفریحی خاص بانوان از ضرورت های این منطقه است. 
مهسا رمضانپور افزود: با توجه به اینکه وظیفه نماینده مجلس قانون گذاری است، وضع قوانین برای زنان، بویژه زنان سرپرست خانوار از دیگر تقاضاهایی است که می توان از یک نماینده مجلس توقع داشت.
وی گفت: یکی از مشکلات عمده بانوان موضوع اشتغال و ایجاد فرصت های برابر برای این گروه است که در واقع نیمی از افراد جامعه را شامل می شوند. 
وی افزود: از این روی وضع یا اصلاح قوانین با هدف فراهم آوردن زمینه برای ورود بانوان به عرصه کار و فعالیت اقتصادی از دیگر تقاضاهایی است که می شود از یک نماینده مجلس توقع داشت.
رمضانپور اظهار داشت: البته وظیفه قانونی نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، وضع قانون است که دارای چارچوب مشخصی است، اما متاسفانه گاه مشاهده شده مردم از نمایندگان تواقعاتی فراتر از این چارچوب مشخص شده دارند. 
یک فعال رسانه ای نیز گفت: هر چند افزایش اماکن فرهنگی خاص بانوان ممکن است میسر نباشد، اما اماکن ورزشی اختصاصی بانوان خواسته دور از انتظاری نیست. 
ناهید آروین افزود: از سوی دیگر میزان مشارکت بانوان در تربت حیدریه پایین است و این بدان خاطر است که نیمی از مردان این شهرستان با تفکرات سنتی، ترجیح می دهند که بانوان خانه نشین باشند.
وی گفت: در این شرایط غالب شرکتهای خصوصی به استخدام بانوان بیشتر رغبت نشان می دهند زیرا می دانند بانوان با نیمی از حقوق مردان و البته بدون مزایای بیمه و متعلقات دیگر، همانند مردان کار می کنند.
پژوهشگر و کارشناس روابط عمومی دانشگاه تربت حیدریه نیز گفت: به زعم من مهمترین خواسته بانوان فراهم آوردن زمینه برای افزایش میزان مشارکت بانوان در حوزه های تصمیم گیری و تصمیم سازی است.
آرزو علومی افزود: ایجاد ساز و کارهای حمایتی برای به فعلیت درآوردن توانمندی های بانوان، بویژه در حوزه اقتصاد و نیز ایجاد یک اتاق فکر تخصصی در حوزه بانوان، به منظور رفع مشکلات زنان و نیز شایسته سالاری اداری از دیگر خواست های بانوان از نماینده خود در مجلس شورای اسلامی است.
شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات، مشترکا دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی هستند که ۳۳ نفر بر سر تصاحب آن رقابت می کنند. 
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

بازدیدها: 47

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *