عیادت پرستویی و میرکریمی از استاد عزت الله انتظامی

 


 

 

رضا میرکریمی و پرویز پرستویی با حضور در منزل عزت‌الله انتظامی، از این بازیگر سرشناس عیادت و از او برای حضور در مراسم اکران نسخه‌ تصحیح شده‌ی فیلم «گاو» دعوت کردند.

به گزارش ایسنا، سیدرضا میرکریمی (مدیرعامل خانه‌ی سینما و دبیر سی‌و‌چهارمین جشنواره‌ی جهانی فیلم فجر)، پرویز پرستویی و کیوان کثیریان (مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی جشنواره) شنبه ۲۲ اسفند با حضور در منزل عزت‌الله انتظامی، بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر از «آقای بازیگر» عیادت کردند. در این دیدار که انتظامی و پرستویی خاطراتشان را هم مرور کردند، تابلویی از پوستر جشنواره جهانی فیلم فجر –که عکس عزت‌الله انتظامی در فیلم «گاو» بر آن نقش بسته- برای یادگار به او هدیه شد.

میرکریمی در ابتدای این دیدار درباره‌ دلایل انتخاب تصویری از فیلم «گاو» (ساخته‌ی داریوش مهرجویی) به عنوان پوستر جشنواره‌ گفت: این فیلم اولین جایزه‌ بین‌المللی بازیگری را برای سینمای ایران به ارمغان آورده و از آثار شاخص و ماندگار تاریخ سینمای ایران است. دوست داشتم در این جشنواره، فیلمی را به مخاطب بین‌المللی معرفی کنیم که برای ما افتخار آفرین بوده است.

دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر با بیان اینکه در این دور از جشنواره نسخه‌ی تصحیح شده و باکیفیت این فیلم با حضور میهمانان خارجی به نمایش درخواهد آمد، از عزت‌الله انتظامی نیز برای حضور در این مراسم دعوت کرد.

عزت‌الله انتظامی نیز ضمن تشکر از میرکریمی برای انتخاب این پوستر، گفت: برای بازی در این نقش روی زندگی گاوها مطالعه کردم. یکی از دوستانم در باغش گاوی داشت و چند روزی مشغول نگاه کردن به این گاو بودم. یک شب تا صبح کنار آن نشستم و جزئیات رفتارش را نگاه و دنبال کردم. به ظرایف کارهایش آگاه شدم و زیر و بم نگاه و حرکت‌هایش برایم روشن شد.

انتظامی با یادآوری خاطره سیمرغی که برای فیلم «آژانس شیشه‌ای» به پرویز پرستویی اهدا کرده بود، گفت: پرویز اولین جایزه‌ بازیگری جشنواره‌ فیلم فجر را برای «دیار عاشقان» دریافت کرد، او بازیگر خوش ذوقی است. در «آژانس شیشه‌ای» هم بسیار خوب بازی کرد و بازی‌اش به یادماندنی است. بازیگر باید به قلب تماشاگر نفوذ کند و پرویز در آثارش این کار را انجام داد. حضورش در «آژانس شیشه‌ای» برجسته است. وقتی مقابل او بازی می‌کنی باید حواست جمع باشد.

پرویز پرستویی نیز که در فیلم «دیوانه‌ای از قفس پرید» با عزت‌الله انتظامی همبازی بوده است، گفت: خاطره‌ای از آن فیلم و همکاری در ذهنم باقی مانده که نشان دهنده نوع نگاه آقای انتظامی به حرفه‌شان است. یک روز صبح ساعت هفت، من، خانم نیکی کریمی و آقای علی نصیریان یک سکانس مشترک داشتیم. آقای انتظامی آن روز بازی نداشتند، اما دیدم صبح زود به لوکیشن آمده‌اند. گفتم: شما چرا این قدر زود آمدید؟ گفتند: آمده‌ام بازی علی را ببینم، برخوردی که این شخصیت در این فصل دارد خیلی مهم است. در صحنه‌ای که من و او در یکی از بخش‌های فیلم بازی داریم، نتیجه این سکانس دیده می‌شود و من باید ببینم علی چطور این فصل را بازی می‌کند.

به گزارش ایسنا، سی‌و‌چهارمین جشنواره‌ی جهانی فیلم فجر اول تا ششم اردیبهشت ‌۹۵ در پردیس سینمایی چارسو برگزار خواهد شد.

بازدیدها: 37

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *