در نشستی با جوانان و نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد صورت گرفت؛توضیحات معاون رییس‌جمهور درباره ممانعت از حضور زنان در کنسرت‌های موسیقی

ایلنا: معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در مورد حضور زنان در کنسرت های موسیقی و همچنین شرایط آزمون های استخدامی برای زنان توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایلنا، شهیندخت مولاوردی در نشستی با جوانان و نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد با بیان این مطلب اظهار کرد: ناامیدی و نداشتن دید روشن از آینده طی یک فرایندی شکل گرفته و منتسب به دولت‌یازدهم نیست چراکه مجموع اقدامات انجام شده و کارهای انجام نشده موجب به وجود آمدن چنین وضعیتی شده است.

وی درباره برنامه‌های دولت برای افزایش میزان امید در جامعه جوان عنوان کرد: ایجاد انگیزه خدمت در نیمی از سرمایه‌های انسانی کشور از اهمیت زیادی برخوردار است چراکه نیمی از جامعه ایران را دختران تشکیل می‌دهند و سرمایه‌گذاری نظام برای آنها بحث بسیار مهمی است.

معاون رئیس‌جمهور اضافه کرد: با وجود اقدامات صورت گرفته در این زمینه باید تلاش بیشتری کنیم و امیدواریم با توجه به شرایط کنونی بیش از پیش روحیه امید جمعی حفظ شود و به سمت آینده‌ای روشن حرکت کنیم.

مولاوردی در پاسخ به درخواست‌های اقتصادی و اجتماعی جوانان گفت: دغدغه اصلی دولت رفع بیکاری است و دستیابی به این هدف شرایط خاصی را می‌طلبد. اقدامات انجام شده در زمینه سیاست‌خارجی مقدماتی بوده که از طریق آن بتوان سرمایه‌گذار داخلی و خارجی را جذب کرد. در حال حاضر امید برای بهبود فضای کسب و کار بسیار بیشتر از زمان آغاز دولت‌یازدهم است.

وی با تاکید بر اینکه ماموریت معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست‌جمهوری ایجاد اشتغال نیست، اضافه کرد: نگاه ما باید به کار و شغل تغییر کند. بسیاری از جوانان به دنبال کار دولتی و تمام وقت هستند اما باید به دنبال کارآفرینی بود. دانشگاه‌ها باید بیشتر در زمینه کارآفرینی تلاش کنند.

مولاوردی به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای را مقدمه‌ای برای تحقق سایر شعارهای دولت دانست و گفت: به منظور خروج از رکود نیازمند سیاست‌گذاری‌های خاصی هستیم.

وی درباره اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری، گفت: برای مدت یک‌سال اجرای آزمایشی این قانون تمدید شد و براساس این قانون افراد استخدام مادام‌العمر نمی‌شوند بلکه استخدام‌ها کوتاه مدت، میان‌مدت و بلندمدت خواهد بود و براساس عملکرد افراد مدت زمان آن قابل تمدید است.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده در پاسخ به پرسش علت ممانعت از حضور زنان در کنسرت‌های موسیقی گفت: با اینکه این برنامه‌ها در چارچوب قانون و موازین مجوز می‌گیرند برخورد با آنها سلیقه‌ای است، البته چنین برخوردهایی با موضوعات دیگری مانند عفاف و حجاب نیز ممکن است رخ دهد.

مولاوری درباره وضعیت دسترسی زنان و مردان به موقعیت‌های مختلف گفت: میان دسترسی زنان و مردان جامعه به موقعیت‌های مختلف تفاوت قابل‌توجهی وجود دارد. مردان بیشتر موقعیت‌های سیاسی و اقتصادی را در دست دارند و زنان بیشتر به موقعیت‌های فرهنگی و اجتماعی دسترسی دارند.

وی با بیان اینکه چالش اصلی عدم دسترسی عادلانه زنان به منابع و فرصت‌های اقتصادی و سیاسی است، گفت: در سه سال اخیر تلاش کرده‌ایم حساسیت‌ها را نسبت به این چالش‌ها جلب، ظرفیت‌ها را شناسایی و تا حد امکان مدیریت کنیم و با همکاری و هم‌افزایی در جهت رفع چالش‌ها قدم برداریم.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده در پاسخ به وجود تبعیض در آزمون‌های استخدامی میان دختران و پسران، گفت: زمانی که شرایط آزمون استخدامی سال گذشته اعلام شد ما پیگیری‌های لازم را انجام دادیم اما به نتیجه نرسید. از معاون‌اول رییس‌جمهور درخواست کردیم این تبعیض‌ها در استخدام‌ها رفع شود.

مولاوردی تاکید کرد: دو عامل افزایش اعتماد دولت به زنان و افزایش اعتماد به نفس زنان در جامعه باید تقویت شود. در این زمینه برنامه‌های مختلفی را تدارک دیدیم و معاونت امور زنان و خانواده به همراه معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و وزارتخانه‌های فعال در حوزه اجتماعی در این زمینه تلاش‌هایی کرده‌اند.

وی از تدوین سند توان‌افزایی و حمایت اجتماعی از زنان با مشارکت وزارت کار و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت: یکی از مباحث این سند خودداری از وجود چنین تبعیض‌ها و محدودیت‌های استخدامی برای زنان است.

شهیندخت مولاوردی

بازدیدها: 27

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *