تندیس سریعترین مرد ایران، زینت بخش میدانی در تربت حیدریه

تربت حیدریه- ایرنا- رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تربت حیدریه گفت: تندیس 'حسن تفتیان'، قهرمان ملی دو و میدانی و نماینده کشورمان در رقابتهای المپیک ۲۰۱۶ ریو، در یکی از میدان های زادگاهش، تربت حیدریه نصب می شود.

اشرف جهانشیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هدف از این اقدام که به تصویب شورای اسلامی رسیده، تجلیل از این قهرمان بین المللی و نیز الگو دادن به نوجوانان و جوانان و ترغیب آنان به فعالیت های ورزشی است.
وی افزود: شکل ظاهری تندیس اختصاص به یکی از فیگورهای تفتیان در مرحله رسیدن به خط پایان دارد که قرارداد اولیه آن با یکی از مجسمه سازان بنام تربت حیدریه منعقد شده است.
جهاشیری همچنین از ساخت و نصب تندیس هایی از دیگر مفاخر کشور و بویژه این خطه خبر داد و افزود: قرارداد ساخت تندیس شهید 'مصطفی چمران' نیز در دست بررسی است تا پس از برآورد هزینه، به مرحله اجرا درآید.
حسن تفتیان، متولد ۱۴ اردیبهشت ۱۳۷۲ در تربت حیدریه دوندهٔ دو سرعت ایران است که پارسال موفق شد در مسابقات بین المللی کازانف قزاقستان سهمیه دو ۱۰۰ متر بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو را به دست آورد.
تفتیان جمعه گذشته نیز علاوه بر کسب قهرمانی در سی و چهارمین دوره رقابت های بین المللی مادرید اسپانیا، رکورد ملی دوی ۱۰۰ متر کشورمان را که در اختیار خود وی بود، بهبود بخشید.
شهر ۱۳۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
۵۱۳۲/۶۱۲۱

 

بازدیدها: 39

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *