دکتر امیر اسلامیان :نبود پل عابر پیاده و تهدید جان مراجعان بیمارستان تامین اجتماعی تربت حیدریه

تربت حیدریه – ایرنا – رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی تربت حیدریه گفت: نبود پل عابر پیاده در برابر ورودی این بیمارستان، جان بیماریان و مراجعان به این مرکز درمانی را تهدید می کند.

به گزارش ایرنا، دکتر امیر اسلامیان روز سه شنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران حوزه سلامت این شهرستان از تعلل شهرداری در ساخت پل عابر پیاده در این محل گلایه کرد.
وی افزود: چهار سال پیش شهرداری قول ساخت پلی در این محل را داده و اکنون نیز بظاهر برای ساخت این پل آماده است منتهی با توجه به وضعیت خاص مراجعان، که عمدتا بیماران و سالخوردگان هستند، انتظار ما ساخت پلی با پله برقی است که شهرداری زیر بار آن نمی رود.
اسلامیان ادامه داد: بیمارستان تامین اجتماعی تربت حیدریه از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان حفاظت محیط زیست عنوان بیمارستان سبز را دریافت کرده، اما هنوز معتقدیم که تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله داریم.
وی گفت: این بیمارستان دارای ۱۱۳ تختخواب است و ۴۳۵ نفر پرسنل، که ۲۰۰ نفر آنان کادر درمان و بقیه نیروی پشتیبانی هستند، به مراجعان خدمات ارائه می کنند. 
وی با بیان اینکه بیمارستان دارای بخش های آی سی یو(مراقبت ویژه بزرگسالان)، ان آی سی یو (مراقبت ویژه اطفال)، سی سی یو، داخلی، زنان و زایمان است، افزود: پارسال ۴۵ میلیارد ریال تجهیزات وارد بیمارستان شد. 
وی متوسط ماندگاری بیمار در این مرکز را ۱٫۸ روز، و میانگین کشوری این شاخص را ۲٫۵ روز عنوان کرد و گفت: ضریب اشغال تخت در این بیمارستان ۷۵درصد است که این رقم امسال به دلیل افزایش تعرفه ها، ۲ درصد کمتر شده است.
اسلامیان گفت: بیمارستان تربت حیدریه، در فاصله خراسان جنوبی تا مشهد تنها بیمارستان تامین اجتماعی است و ساکنان شهرهای شمال خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی به این بیمارستان مراجعه می کنند. 
وی با گرامی داشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار، اظهار کرد: تحولاتی که در سالیان اخیر در حوزه سلامت تربت حیدریه روی داده ناشی از فعالیت اصحاب رسانه بوده است.
اسلامیان افزود: با این حال معتقدیم خبرنگاران باید با ورود و حضور بیشتر در این حوزه، مسئولان را نسبت به وضعیت سلامت شهروندان حساس کنند.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
۶۱۲۱/۵۱۳۲

بازدیدها: 97

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *