تخصیص ۱۴ میلیارد ریال برای رفع بی آبی روستاهای بایگ تربت حیدریه

 

تربت حیدریه- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه گفت: با تخصیص ۱۴ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز، مشکل آب آشامیدنی روستاهای ابتدای بخش بایگ این شهرستان برطرف می شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا حسن فتحی نیا در نشست شورای اداری بخش بایگ، که با حضور نماینده مردم شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: خوشبختانه با پیگیری صورت گرفته و اختصاص این رقم امید است تا پایان امسال مردم روستاهای 'گشن' و 'خورشبر' از آب شرب لوله کشی برخوردار شوند.
وی اظهار کرد: برای گازرسانی به روستاهای انتهای این بخش نیز ضروری است عملیات لوله گذاری شتاب گیرد که تا فصل زمستان شاهد تزریق گاز در خطوط لوله باشیم.
فرماندار تربت حیدریه گفت: عملیات آسفالت محور روستای حصار نیز با مشارکت خیرین و معادن فعال در این مسیر، با تامین ۱۰ درصد از اعتبار اولیه مورد نیاز، از سوی اداره راه و شهرسازی آغاز خواهد شد.
فتحی نیا با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: مردم غیرتمند شهرستان در سالهای حماسه و ایثار با حضور در جبهه های نبرد صحنه هایی به یاد ماندنی در دفاع از میهن اسلامی به نمایش گذاشتند که مردم غیور بخش بایگ نیز در این حماسه آفرینی نقش بسزایی داشتند.
فرماندار تربت حیدریه با اشاره به وفاق و همدلی بین مردم و مسئولان بخش بایگ گفت: این یکدلی و همکاری در مسیر اعتلا و پیشرفت بخش و حل مشکلات بسیار حائز اهمیت است.
بخش بایگ در کنار کدکن، مرکزی و جلگه رخ، بخش های چهارگانه شهرستان تربت حیدریه را تشکیل می دهند.
بخش بایگ با مرکزیت شهر بایگ، شامل روستاهای بسک، گشن، حصار، رود معجن، خورشبر، فهندر، صنوبر، سرخ آباد و فدیهه حدود ۱۰ هزار نفر جمعیت دارد که ابریشم کشی از مشاغل اصلی ساکنان آن است.
بایگ در فاصله ۲۰ کیلومتری غرب شهر ۱۳۰ هزار نفری تربت حیدریه واقع است. 
**خبرنگار و انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی 

بازدیدها: 46

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *