محمدرضا عارف: مشکل کشور ضعف مدیریت و بوروکراسی است

رییس فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی برای شرکت در نشست بررسی جنبش دانشجویی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان به مناسبت سی و پنجمین سالروز تاسیس این دانشگاه و نیز حضور در کنفرانس شبکه‌های هوشمند انرژی به کرمان سفر کرد.
محمدرضا عارف طی سخنانی در جمع دانشجویان کرمانی گفت: اگر اختلاف نظر را بپذیریم و تحمل کنیم و دست از تنگ نظری برداریم، قطعا رشد خواهیم کرد. وی هدف از این سفر را شرکت در یک برنامه علمی دانست و با اشاره به اینکه کرمان دیار کریمان، دیار مردان متعهد، سخت کوش و باهوش است، اظهار کرد: امروز انقلاب اسلامی ایران به سن بلوغ رسیده و وارد دهه پنجم عمر خود می‌شود. رییس فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی روز دانشجو را نقطه عطف جدی در مبارزات دانشجویی دانست و تصریح کرد: مقطع اول جنبش دانشجویی از ماه های آغازین سال ۱۳۲۲ با تشکیل انجمن اسلامی دانشجویی در دانشگاه تهران آغاز و تا آستانه پیروزی انقلاب ادامه داشت. عارف از استکبارستیزی و استعمارستیزی فعالیت‌های اصلی جنبش دانشجویی سخن گفت و عنوان کرد: در جریانات جنبش دانشجویی در قبل از انقلاب مربوط به دانشجویان مسلمان بود اما جریانات ملی گرا و چپ در آن حضور داشتند.
نماینده مردم تهران و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشجویان در ۱۶۶ آذر شعار استکبارستیزی و استعمارستیزی فریاد زدند، ادامه داد: در دهه سوم انقلاب اسلامی و به واسطه اتفاقاتی که در دانشگاه افتاده، نگاه مردم به دانشجو و دانشگاه پررنگ‌تر شده است. وی نقطه عطف دوم جنبش دانشجویی را ۱۵ خرداد سال ۴۲ دانست و ابراز کرد: در این دوره جنبش دانشجویی با نهضت امام راحل همراه شد و در این دوران بود که امام راحل پیام‌های مختلفی به دانشجویان خارج از کشور دادند که اگر به این پیام‌ها توجه کنید وحدت بین دانشجو و حوزه مشهود است. عارف با بیان این مطلب که امام راحل محور انقلاب را دانشجو می دانستند، افزود: قابل ذکر است که از ۱۵ خرداد ۴۲ به بعد رنگ جریانات جنبش دانشجویان، اسلامی‌تر می‌شود. وی نقطه عطف سوم جنبش دانشجویی را ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ دانست و بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ مرحله دوم جنبش دانشجویی آغاز و تا زمان حال که تقریبا ۴ دهه از این دوران می‌گذرد، ادامه دارد. رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رسالت اصلی جنبش دانشجویی در مرحله اول که ۳ دهه عمر آن است، براندازی بود و وظیفه آن در مرحله دوم همراهی با انقلاب، تثبیت انقلاب و تلاش برای حاکمیت ارزش‌های انقلاب است. وی مسئولیت‌پذیری و همیشه در صحنه بودن را از وظایف اصلی دانشجو دانست و ابراز کرد: تاثیرگذاری دانشجویان و جوانان در جنگ بی بدیل بود و در این دوران شاهد بودیم که جوان بیست ساله از فرماندهان موفق جنگ شد که نشان از جایگاه ویژه دانشجو در آن دوران دارد. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر تحلیل منصفانه باشد، ستون اصلی دانشگاه اساتید هستند اما سهم بالای دستاوردهای علمی دانشجویان را نمی‌توان منکر شد. وی با بیان این مطلب که در آستانه مرحله سوم جنبش دانشجویی هستیم، عنوان کرد: باید مدنظر داشت که در مرحله سوم چه وظیفه‌ای بر عهده دانشجو است و اگر عمر ۷۰ ساله جنبش دانشجویی را مورد بررسی قرار دهیم کارنامه آن درخشان خواهد بود. اما دانشجویان باید عملکرد جنبش دانشجویی را از اول انقلاب تا کنون مورد ارزیابی و تحلیل قرار داده تا با تحلیل دقیق کارشناسی بتوانند مدیریت علمی داشته باشند. نماینده مردم تهران و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: جنبش دانشجویی در برخی از مقاطع افراط و تفریط داشته است که باید با بررسی علت این امر را پیدا کرد. رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید تحلیل کارشناسی بر عملکرد جنبش داشته باشیم تا در آینده جوانان و نوجوانان در راستای آرمان‌های انقلاب گام بردارند، ضمن آن که باید همواره مد نظر داشته باشیم که ما مدیون انقلاب و خون شهیدان هستیم و باید از ارزش‌های انقلاب پاسداری کنیم.
امروز شاهد پیروزی تفکر تدبیر و امید هستیم
رییس فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی در ادامه نشست پرسش و پاسخ با جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد کرمان گفت: به دلیل برخی اشتباهات و تندروی‌ها در دهه ۸۰، شکافی میان جریان اصلاحات بوجود آمد، اما اکنون شاهد پیروزی تفکر تدبیر و امید هستیم. یکی از دانشجویان سوال خود را در مورد ممنوع‌التصویری رییس دولت اصلاحات پرسید که این سوال باعث تشویق‌های عده‌ای از دانشجویان و شعار «مرگ بر فتنه‌گر» عده‌ای دیگر از دانشجویان شد. عارف در پاسخ به این سوال گفت: دوست داریم که همه شعار «مرگ بر فتنه‌گر» را بدهند، اما درخواست ما از دانشجویان این است که دقت کنید، فضا چگونه است و شعار چیست؟ سوال این دانشجو در مورد فردی است که انگیزه‌ها و خدمات وی در کشور بر کسی پوشیده نیست و این مسئله جنبه حقوقی دارد که چه کسی این حکم را داده و هنوز جوابی در این مورد داده نشده است. این یک مساله‌ای است که در خانواده انقلاب است و پیگیر این موضوع همیشه بوده‌ایم و به دنبال پیروزی و شکست گروهی هم نیستیم. وی در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان که ما آزادی پس از بیان نداریم، و چگونه باید مطالبات خود را مطرح کنیم؟ گفت: آزادی به دانشگاه داده شده است و باید قبل و بعد از آن هم این آزادی وجود داشته باشد و خوشبختانه روند خوبی در این زمینه در سال‌های اخیر شاهد هستیم و امیدواریم همچنان ادامه یابد. دانشجو باید احساس آزادی کامل برای ابراز حقایق و بیانات خود را داشته باشد.
عارف در ادامه از اصلاح‌طلبان گفت و تصریح کرد: به دلیل برخی اشتباهات و تندروی‌ها در دهه ۸۰، شکافی میان جریان اصلاحات به وجود آمد، اما اکنون شاهد پیروزی تفکر تدبیر و امید می باشیم. وی درباره عملکرد دولت و دیدگاه خود نیز گفت: برای ارزیابی عملکرد دولت باید به شرایطی نگاه کرد که دولت روی کار آمده بود ضمن آن که زمینه سازی‌های خوبی توسط دولت صورت گرفته و راهبرد اصلی ما در فراکسیون امید نیز همراهی با دولت است. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برجام را یکی از مهمترین دستاورد های دولت تدبیر و امید دانست و عنوان کرد: اینکه در آینده نتیجه برجام به کجا می‌رسد، نباید قصاص قبل از جنایت کرد و اگر کسی بدعهدی کند با آن برخورد می‌کنیم. عارف خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده رونق اشتغال و وضعیت اقتصادی را داشته باشیم.
مشکل کنونی کشور پول نیست
بلکه ضعف مدیریت و بروکراسی اداری است
عارف همچنین در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار کرد: برای حضور در کنفرانس شبکه‌های هوشمند انرژی به کرمان سفر کرده‌ام. وی افزود: بحث هوشمندسازی در دنیا جدی است و این مسئله برای کنتورهای برق در ایران بیشتر مطرح است و هوشمندسازی با یک رویکرد علمی در ۱۵ سال اخیر در دنیا آغاز شده است. عارف تصریح کرد: در این راستا در ایران یک انجمن علمی تشکیل دادیم و بنده به عنوان رییس انجمن شبکه های هوشمند انرژی فعالیت می کنم که سالانه کنفرانس شبکه های هوشمند را برگزار می کنیم و امسال این کنفرانس در کرمان برگزار شد. رییس فراکسیون امید مجلس خطاب به آیت‌الله جعفری بیان کرد: برای عرض ارادت و ابلاغ سلام دوستان خدمت شما رسیدیم. وی در ادامه افزود: استاندار کرمان کارهای خیلی خوبی انجام داده و زمانی که به نتیجه برسد الگویی برای کشور خواهد بود. عارف با اشاره به اینکه وضع کرمان خوب شده، تصریح کرد: در استان‌های کرمان، یزد و سمنان مردم همکاری خوبی با استانداران و دولت دارند و بخشی از توسعه کرمان با همکاری مردم اتفاق افتاده است. وی درباره بحث کمبود اعتبارات بیان کرد: مشکل کنونی کشور پول نیست، بلکه ضعف مدیریت و بروکراسی اداری است. عضو کمیسون آموزش مجلس با بیان اینکه سرانه مصرف آب در ایران دو برابر اروپا است، ابراز کرد: آب بحران جدی است و انتقال آب آشامیدنی در کشور ضرورت است و استان‌های کرمان، اصفهان و … در حوزه آب با مشکل جدی برخوردار هستند.
آیت‌الله سیدیحیی جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این دیدار اظهار کرد: استاندار کرمان خیلی فعال است و علی رغم کمبود اعتبارات، کارهای خوبی انجام داده است. وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین مشکل در استان کرمان کمبود بارندگی و آب است و متاسفانه در سال جاری شاهد بارندگی خیلی کمی بوده‌ایم تصریح کرد: باید تصمیم جدی و قاطع در زمینه برخورد و بستن چاه های غیرمجاز در کشور و استان کرمان گرفته شود.

بازدیدها: 48

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *