تشییع پیکر دنیا فنی زاده در خانه سینما جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان ۹ دی به خانه سینما خیابان وصال آمدند تا با پیکر “جان‌بخش کلاه قرمزی” وداع کنند و او را به قطعه هنرمندان بدرقه کنند


 
.
به گزارش ایسنا، صبح سرد زمستانی ۹ دی ماه، خانه سینما (۲ ) میزبان پیکر دنیا فنی‌زاده شد که ۸ دی بر اثر ابتلا به سرطان از دنیا رفت.
مراسم با اجرای کامران ملکی عضو هیات مدیره خانه سینما آغاز شد.
در ابتدای مراسم پیام تلفنی فاطمه معتمدآریا (بازیگر سینما و تئاتر) که در رامسر مشغول بازی در فیلم فرمان‌آرا است،پخش شد.
فاطمه معتمدآریا در پیامی که به صورت صوتی پخش شد،گفت: برای دنیا از زندگی حرف می‌زنم که در همه لحظات عمرش سرشار از عشق، امید و دوستی و مهربانی بود. برای دنیایی که دوست بچه‌ها و حتی ما بود. برای دنیا باید از زندگی حرف بزنیم، زندگی‌ که پربار، پررنج و کوتاه بود اما هرچه بود، کامل بود.
سپس پیام مشترک حمید جبلی و ایرج طهماسب توسط احسان کرمی قرائت شد،پیامی که روز گذشته رسانه‌ای شده بود.
در متن این پیام آمده است،«روزی که خداوند مهربان انسان نازنینی به نام دنیا فنی زاده را سر راه ما قرار داد، تا با همکاری او عروسکی دوست داشتنی و شیرین خلق شود، فکر نمی‌کردیم به این زودی او را از دست بدهیم. اما از آن جا که مالک اصلی انسان، خداوند مهربان است، اشک‌های خود را پاک می‌کنیم و به این اندوهِ بزرگ تسلیم می‌شویم.دنیا فنی‌زاده روش فرشته‌ها را در پیش گرفت. شریف و نجیب، با مهارتی مثال زدنی در حرفه و شغلِ خود و بی‌هیچ چشم داشتی کار کرد.پشت عروسک‌ها خود را پنهان کرد تا به ما آموزش دهد که می‌توان کار خوب انجام داد و دیده نشد.عشق عجیبی به کودکان و دنیای آن‌ها داشت و همواره لبخند کودکان او را شاداب می‌کرد. شاید هیچ کودکی او را نشناسد، اما تاثیر او بر کودکان تا مدت‌ها باقی خواهد ماند…»
در ادامه‌ی مراسم بدرقه‌ی پیکر دنیا فنی‌زاده، فرشته طائرپور تهیه‌کننده سینما در سخنانی گفت: اگر دردها و رنج‌ها رو از عمر ۴۰ ساله “دنیا فنی‌زاده” کم کنیم، به چیزی حدود ۱۵ تا ۲۰ سال می‌رسیم. “دنیا” با همین سن وسال از دنیا می‌رود یعنی یک جوان ۲۰ ساله که خوب زندگی کرد در حالی که همه بهانه‌ها را برای غمگین بودن داشت ولی غمگین زندگی نکرد و همه دلایل را برای نشستن داشت اما هیچ لحظه‌ای از کوشش دست برنداشت.
او افزود: هیچ کس دنیا را بدون خنده ندید حتی در لحظه‌های که درد داشت و حالش را می‌پرسیدی با لبخند خدا را شکر می‌کرد.امیدوارم پسرانش، این راه و رسم او را حفظ کنند و همسرش که از این پس مسئولیت سنگینی دارد.
طائرپور با اشاره به دوستی میان معتمد آریا، مرضیه محبوب و دنیا
فنی زاده و نیز دوستان صمیمی دیگرش گفت: آنها درس دوستی را خیلی خوب پس دادند و در تمام ماه‌ها و سال‌ها که بیماری به جان “دنیا” چنگ انداخت، کنارش بودند.
در ادامه مرضیه محبوب از دوستان، همکاران دنیا فنی‌زاده در سخنانی گفت: “دنیا” با همه‌ی بی‌مهری‌ها و نادیده گرفتن‌ها عاشقانه کار کرد. من و او، پشت آن دکورهای عروسک‌ها با هم زندگی کردیم درباره همه چیز حرف زدیم، اشک ریختیم، خندیدیم و حتی بچه‌هایمان را آنجا بزرگ کردیم.
همچنین اعلام شد که مراسم ختم دنیا فنی‌زاده روز شنبه یازدهم دی‌ماه در مسجد الرضا(ع) واقع در میدان نیلوفر از ساعت ۱۲ تا ۱۳:۳۰ برگزار می‌شود.

 

بازدیدها: 61

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *