نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: : اختلاس ها مردم را بی اعتماد می کند

تربت حیدریه- ایرنا- نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: اختلاس ها ذهنیت مردم را نسبت به مسئولان مخدوش کرده و آنان را نسبت به اصل نظام بی اعتماد می کند.

به گزارش ایرنا سعید باستانی روز شنبه در جمع دانشگیان تربت حیدریه، افزود: 
متاسفانه میزان اختلاس در کشور چنان زیاد شده که امروز تعداد و رقم آنها برای مردم به یک لطیفه و شوخی تبدیل شده و این پسندیده نظام اسلامی نیست.
وی در خصوص حقوق های غیرمتعارف نیز با بیان اینکه ایجاد سامانه ای برای اعلام میزان حقوق مسئولان ارشد، کار دشواری نیست، گفت: رفع مفاسد اقتصادی در گرو ایجاد تحول اداری و بانکی در ساختار کشور است.
باستانی اظهار کرد: این موضوعات در مردم ذهنیت منفی و بی اعتمادی ایجاد می کند و زمانی که نظام سیاسی به مشارکت اجتماعی شهروندان نیاز داشته باشد، اثرات منفی آن قابل مشاهده خواهد بود.
وی تقسیم بندی نیروهای داخلی و مسئولان نظام به انقلابی و ضدانقلاب را نیز در شان نظام اسلامی ندانست و گفت: می توان مسئولان را به اصولگرا و اصلاح طلب تقسیم کرد اما به کار بردن واژه ضدانقلاب، بار ارزشی منفی دارد که به نظام ضربه می زند. 
وی نظام جمهوری اسلامی را دارای ساختاری مستحکم خواند و گفت: علاوه بر مرزبندی های نادرست، فساد اداری نیز می تواند به این نظام ضربه وارد کند که باید به شکل ساختاری با این مقوله برخورد شود. 

* لزوم رفع مشکلات زیرساختی منطقه
باستانی گفت: مهمترین مشکل این خطه فقدان زیرساخت ها و به تبع آن فقدان علاقه برای سرمایه گذاری در سه شهرستان تربت حیدریه، زاوه و مه ولات است. 
وی افزود: هم اکنون حدود ۳۵۰ هزار نفر از اهالی تربت حیدریه در مشهد سکونت دارند که عمده ترین دلیل مهاجرت آنان، ضعف و یا فقدان امکانات بهداشتی و درمانی بوده است.
نماینده تربت حیدریه در مجلس گفت: برای جبران این کمبود، بیشترین توان خود را بر ساخت، تکمیل، تجهیز و راه اندازی بیمارستان امام حسین(ع) و نیز ساخت ۴۳ مرکز بهداشتی درمانی تا خرداد و تیرماه سال آینده متمرکز کرده ام. 

* عملکرد پژوهشکده زعفران مطلوب نیست 
نماینده تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی، برای چندمین بار از آنچه که ضعف عملکردی پژوهشکده زعفران، زیرمجموعه دانشگاه دولتی تربت حیدریه خواند، انتقاد کرد.
باستانی گفت: اگر پیاز زعفران تربت به دست پژوهشگران هلندی می افتاد، کلی یافته علمی در خصوص این محصول تحویل می دادند و حال آنکه این پژوهشکده حتی یک یافته علمی که باعث افزایش میزان راندمان کشت شود، نداشته است.

* معیار انتخاب مدیران توانمندی است نه بومی بودن 
نماینده تربت حیدریه در مجلس در پاسخ به سئوالی در مورد جا به جایی مدیران و لزوم بومی گزینی، پاسخ داد: ابقا یا تغییر مدیران منطقه بر اساس عملکرد خدمتی آنان صورت می گیرد و بومی بودن در آن نقشی ندارد.
باستانی با بیان اینکه مدیر باید فارغ از سلائق شخصی، با توجه به خروجی و توانایی کار و خدمت به مردم ارزیابی شود، افزود: مدیران باید نگاهی راهبردی به مسائل شهرستان داشته و با در نظر گرفتن شرایط، در راستای اجرای قوانین تصمیم گیری کنند.
شهرستان تربت حیدریه دارای هفت واحد دانشگاهی شامل دانشگاه تربت حیدریه، آزاد اسلامی، پیام نور، علوم پزشکی، علمی کاربردی، فرهنگیان و نیز فنی و مهندسی به استعداد ۱۰ هزار دانشجو است.
در این دانشگاه ها ۳۰۰ نفر استاد اعم از دائمی و مدعو فعالیت دارند که در ۱۵۰ رشته تحصیلی به تربیت دانشجو می پردازند که عمده ترین این رشته ها علوم انسانی، کشاورزی و فنی و مهندسی است.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد. 
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی 
 

بازدیدها: 92

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *