برگزاری آیین نکوداشت خوشنویس و پیشکسوت( سیدمحمد قاسمی)خط کوفی بنایی در تربت حیدریه

تربت حیدریه- ایرنا- آیین تجلیل و نکوداشت 'سیدمحمد قاسمی'، هنرمند خوشنویس و پیشکسوت خط کوفی بنایی روز پنجشنبه در زادگاهش تربت حیدریه برگزار شد.

به گزارش ایرنا شهردار تربت حیدریه در این آیین یکی از ویژگی های اصلی هنرمند را گرم کردن روابط سرد انسانی خواند و گفت: در عصر کنونی که روابط اجتماعی بسیار ضعیف شده و به پایین ترین حد خود رسیده، این فکر و اندیشه و دستان خلاق هنرمندان است که می تواند انسانها را به یکدیگر نزدیک سازد.
رمضانعلی شورابی افزود: این خاصیت هنر است که می تواند در هر حوزه ای حس همگرایی انسانی را تقویت کند.
وی با بیان اینکه آثار هنری استاد قاسمی در هنر جهان اسلام تاثیرگذار بوده است، گفت: تقدیر و نکوداشت این هنرمند فرهیخته که اسمای الهی و آیات و روایات قرآنی را با هنر خود به زیباترین شکل ممکن تحریر کرده، کمترین کاری است که می توان انجام داد.
وی اظهار کرد: اگر این نکوداشت ها را برگزار نکنیم و نسل امروز و فردا را با هنر فاخر کشور و جهان اسلام آشنا نکنیم، اسم و رسم این بزرگان در غبار فراموشی محو خواهد شد. 
از ابداعات استاد سیدمحمد قاسمی، که از خیل پیرغلامان حضرت سیدالشهدا(ع) است، می توان به طراحی و تبحر در ابداع خط کوفی بنایی، خط غبار و شکسته، خط ثلث مایل به نسخ و نیز ابداع خطوط دکوراتیو یاد کرد. 
شهر ۱۳۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

 

بازدیدها: 28

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *