فرماندار ویژه تربت حیدریه:توسعه اشتغال و کارآفرینی منوط به حمایت از بخش خصوصی است

 

تربت حیدریه- ایرنا- معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار جدید تربت حیدریه گفت: رویکرد دولت توسعه اشتغال آفرینی است و تحقق این امر منوط به حمایت همه جانبه از سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی است که این سیاست در این شهرستان با جدیت دنبال خواهد شد.

به گزارش ایرنا احمدعلی موهبتی، پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه فرمانداران قدیم و جدید این شهرستان افزود: ضروری است برای تحقق این رویکرد، مسئولان و مدیران شهرستان نیز مدیریت ارشد شهرستان را همراهی کنند.

وی با اشاره به وجود ظرفیت های بالقوه در این خطه گفت: برای به فعلیت رساندن این ظرفیت ها، به وجود یک بانک اطلاعاتی جامع از داشته ها و نداشته های منطقه و دستگاه های اجرایی نیاز است.

موهبتی با بیان اینکه با مدیران کم کار برخورد سختی خواهد شد، از کلیه مدیران اجرایی خواست تا پایان وقت اداری شنبه هفته آینده کلیه اطلاعات موجود در دستگاه تحت امر خود را به فرمانداری تحویل دهند.

وی اظهار کرد: بدون وجود یک بانک اطلاعاتی دقیق و به روز، هیچ مدیری در دستگاه خود موفق نخواهد بود و زمینه توسعه همه جانبه شهرستان نیز فراهم نخواهد آمد.

موهبتی افزود: در خصوص بودجه و برنامه ششم توسعه زمان را از دست داده ایم و دیگر در این مورد کاری نمی توان کرد، اما تا پایان سال جاری اگر قرار است اقدام موثری صورت گیرد، باید ابتدا نظم در شهرستان حاکم شود و سپس مدیران با اتحاد و همدلی برای توسعه، عمران و آبادانی شهر وارد میدان شوند.

فرماندار سابق تربت حیدریه نیز گفت: در طول ۲۷ سال خدمت در کشور و استان، تنها ۶ سال به طور ویژه برای خطه تربت حیدریه تلاش کردم و تنها توجه من تحقق آرمان های نظام جمهوری اسلامی بوده است.

حسن فتحی نیا افزود: تمامی دولت های بعد از انقلاب نیز در همین راستا حرکت کردند و تمام هم و غم من جلب رضایت مردم بوده و اگر کاستی و نقصانی در عملکردم مشاهده شده، از شهروندان طلب عفو و بخشش دارم.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه که در ۲ مرحله صورت گرفت، اظهار کرد: در این بخش کمترین میزان خطا را داشتیم و قرار گرفتن شهرستان در شمار ۱۰حوزه انتخابیه از حیث آی.تی از افتخارات ما در مدت یاد شده است.

فتحی نیا با بیان اینکه نسبت به عملکرد بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی نظارت دقیق داشتیم، گفت: در این ۶ سال، بدون دخالت مستقیم، اجازه ندادیم فعالیت بخش خصوصی تعطیل شود و اگر برخی واحدها نیز به دلیل تبعات ناشی از تحریم ها تعطیل شدند، نسبت به فعال سازی مجدد آن ها تلاش کردیم.

امام جمعه تربت حیدریه نیز با بیان اینکه مسئولان دو دسته هستند، گفت: دسته نخست آنهایی هستند که پشت میز خود می نشینند و منتظر می مانند تا مردم به آنها مراجعه کنند و گروه دوم آنهایی هستند که خود به سراغ مردم رفته و از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شده و نسبت به رفع آن اقدام می کنند.

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی افزود: مسئولان و مدیران مورد نظر اسلام، مدیران گروه دوم هستند و بقیه مدیرانی هم که این گونه نیستند، باید تلاش کنند خود را به این جایگاه برسانند.

در این آیین که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی برگزار شد با قدردانی از خدمات ۶ ساله حسن فتحی نیا، احمدعلی موهبتی به عنوان معاون جدید استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه معرفی شد.

فتحی نیا، فرماندار پیشین شهرستان تربت حیدریه، از دیماه سال ۸۹ فرمانداری ویژه این شهرستان را عهده دار بوده است.

موهبتی، فرماندار جدید تربت حیدریه سمت های فرمانداری سراوان در دولت اصلاحات، مدیرکلی حراست استانداری سیستان و بلوچستان و نیز فرمانداری شهرستان چابهار در دولت تدبیر و امید را در کارنامه دارد.

مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

بازدیدها: 20

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *