بهره برداری از بزرگترین کارخانه فرآوری طلای خراسان رضوی در بردسکن

تربت حیدریه – ایرنا- فرماندار بردسکن اعلام کرد: در دهه فجر امسال بزرگترین کارخانه فرآوری طلای استان خراسان رضوی در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

برات علی نیا، دوشنبه در حاشیه بازدید از معدن طلای بردسکن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به وجود معادن غنی مس و طلا در این شهرستان، افزود: در ایام فجر انقلاب اسلامی بهره برداری از بزرگترین کارخانه فرآوری طلای این خطه در دومین معدن طلای استان، در بردسکن آغاز می شود.
وی گفت: با پی گیری های انجام شده و با نگاهی که دولت تدبیر و امید به حوزه معادن دارد این مهم باعث شکوفایی و رونق اقتصادی شهرستان شده و حتی می تواند جنوب خراسان رضوی را به لحاظ اقتصادی متحول کند.
علی نیا عنوان کرد: این طرح عظیم معدنی در یکسال گذشته به همت مهندسان و کارشناسان ایرانی با فناوری پیشرفته در شهرستان بردسکن اجرا شده و ظرفیت فرآوری آن روزانه ۵۰۰ تن است که میزان طلای استحصالی آن سالانه ۲۳۰ کیلوگرم با خلوص بیش از ۹۹ درصد خواهد بود.
وی با بیان اینکه معدن طلای بردسکن۱۱ کیلومتر مربع مساحت دارد، گفت: ذخیره این معدن ۹۰۰ هزار تن با عیار ۲ گرم برتن است که برای این طرح با کمک بخش خصوصی بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته و با بهره برداری از آن زمینه اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و قریب به ۷۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم فراهم می شود. 
فرماندار بردسکن ارزش طلای فرآوری شده در این کارخانه را سالانه افزون بر ۲۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد. 
معدن طلای بردسکن در کیلومتر ۲۴ محور بردسکن – سبزوار در حوالی روستای بیجورد از توابع بخش مرکزی بردسکن قرار گرفته است.
شهرستان ۷۶ هزار نفری بردسکن در ۲۷۳ کیلومتری مشهد قرار دارد.
** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی 

بازدیدها: 42

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *