در سومین روز از دهه مبارک فجر ۵۵ طرح عمرانی و خدماتی پنجشنبه با حضور قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، فرماندار تربت حیدریه و جمعی از مسئولان محلی در این شهرستان به بهره برداری رسید و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

تربت حیدریه- ایرنا-

به گزارش ایرنا برای اجرای این طرح ها در بخش مرکزی تربت حیدریه مجموعا ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. 
بخشدار مرکزی تربت حیدریه در آیین کلنگ زنی مرکز جامع سلامت روستای ده پایین این شهرستان گفت: طبق تفاهم نامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با استانداری خراسان رضوی مقرر شده ۴۵ مرکز جامع سلامت و خانه بهداشت در منطقه تربت حیدریه اجرا شود.
حسن قربانی با بیان اینکه ۶۰ درصد اعتبارات این طرح ها را وزارت بهداشت و بقیه از محل کمک نیکوکاران حوزه سلامت و منابع محلی تامین می شود، افزود: حجم سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال و قرار است این طرح ها جمعا به مساحت ۲۰ هزار مترمربع ساخته شود که امروز به طور همزمان اجرای هفت مرکز آن آغاز شد.
وی گفت: زمین مرکز جامع سلامت روستای ده پایین توسط ۲ نیکوکار به نام های 'محمدحسین توانافر' و 'صادق مهری' به مساحت ۲ هزار مترمربع اهدا شده و قرار است در مدت ۶ ماه اجرا و به بهره برداری برسد.
همچنین در آیین بهره برداری از طرح هادی روستای 'اومی' مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تربت حیدریه گفت: مساحت اجرای طرح هزار و ۲۰۰ متر و اعتبار صرف شده ۶ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال است که با بهره برداری از این طرح ۸۵۰ نفر در قالب ۲۵۰ خانوار از آن بهره مند می شوند.
اصغر کوهسرخی افزود: امسال همچنین اسناد مالکیت روستایی به تعداد ۴۰۰ جلد بین روستاییان توزیع شده که امروز نیز به صورت نمادین در اختیار پنج روستایی قرار گرفت.
رئیس شرکت گاز تربت حیدریه نیز در آیین افتتاح طرح گازرسانی روستای تجرود گفت: طول خط انتقال با احتساب روستای تلخ بخش از توابع بخش کدکن چهار هزار و ۲۰۰ متر است که برای اجرای آن چهار میلیارد و ۶۶۹ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
جواد معصومی افزود: با نصب ۳۰ علمک در مجموع این ۲ روستا، ۵۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند.
شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی 

بازدیدها: 32

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *