پاسخ کامبیز نوروزی به شهردار تهران:برخورد شهردار با منتقدانش بی‌نظیر و هراس‌آور است/قالیباف خود را محور نظام می‌داند


کامبیز نوروزی؛ حقوقدان با انتشار یادداشتی به عملکرد محمد باقر قالیباف در حادثه ساختمان پلاسکو پرداخت و واکنش وی را دربرابر علت این حادثه به شدت زیر سوال برد.

به گزارش ایلنا؛ متن این یادداشت که برای ایلنا ارسال شده؛ به شرح زیر است:

کسی که بیشترین و مؤثرترین حمله‌ها را به محمدباقر قالیباف می‌کند و بیشترین چیزها را در مورد او روشن می‌کند، محمدباقر قالیباف است. در جلسه شورای شهر تهران، او در بخش اصلی سخنانش مسئولیت فاجعه پلاسکو را متوجه سازمانها و دستگاههای دولتی وغیردولتی مثل وزارت کار و سازمان نظام مهندسی و مجامع امور صنفی می‌کند و تقریباً هیچ مسئولیتی را متوجه شهرداری تهران نمی‌داند؛ در واقع او هیچیک از انتقاداتی را نمی‌پذیرد که در فاجعه پلاسکو به خودش و شهرداری تهران شده است. سپس با گفتن این عبارت تکراری کم مایهٔ احساساتی که "اگر لازم باشد جان و مال آبرو و هر چیزی را برای خدمت به مردم می‌دهم و حتماً عذرخواهی می‌کنم"، تلاش می‌کند فضایی عاطفی در سخنان خود بسازد. اما شاهکار سخنان او این جمله پایانی و رمزگشاست که: "در مقابل حرف غیرکارشناسی، رفتار سیاسی و باج‌دادن به دشمنان ضدانقلابی که آن طرف مرز نشسته‌اند و می‌خواهند این نظام را تضعیف کنند، در اینجا من تا آخر ایستاده‌ام…" (همشهری آنلاین).

وقتی براساس گزارش‌های منتشره (ازجمله گزارش همشهری آنلاین) مشخص است که قالیباف هیچ یک از انتقادات مطرح شده نسبت به شهرداری در ماجرای پلاسکو را نمی‌پذیرد و ازسوی دیگر این جمله پایانی را می‌گوید، نتیجه منطقی‌اش این است که از نظر شهردار تهران منتقدان محمدباقر قالیباف یا حرف‌های غیرکارشناسی می‌زنند و سیاسی کاری می‌کنند و یا در متابعت از دشمنان ضدانقلاب آن سوی مرزها، می‌خواهند با این انتقادات نظام را تضعیف کنند. گویی آقای محمدباقر قالیباف و شهرداری او کانون و محور نظامند که انتقاد به او برابر با تضعیف نظام است. این شیوه برخورد با منتقدان در میان رده‌های مختلف مسئولان دستگاه‌های اجرایی نظام بی‌نظیر و هراس‌آور است. یاد آن جملهٔ  آقای روحانی به خیر که گفت "من حقوقدانم ……"

بازدیدها: 52

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *