حرکتی مردمی برای پاکسازی حاشیه جاده بردسکن از زباله

 

تربت حیدریه – ایرنا – دوستداران محیط زیست در شهرستان بردسکن، یکشنبه در آستانه نوروز در حرکتی خودجوش اقدام به پاکسازی حاشیه جاده بردسکن – انابد و مسیر روستای حطیطه از وجود زباله ها کردند.

به گزارش ایرنا در این حرکت گروههای مردمی، به ویژه دوستداران طبیعت از روستاهای حطیطه، باب الحکم و شهر بردسکن به صورت خانوادگی مشارکت کرده و دامن طبیعت را از زباله های رها شده در آن پاک کردند.
رئیس اداره محیط زیست بردسکن در حاشیه این برنامه به خبرنگار ایرنا گفت: متاسفانه مساله دفع و دفن زباله در هیچ یک از شهرهای بردسکن، انابد و شهرآباد به صورت اصولی صورت نمی گیرد.
مهدی ذوالفقاری عنوان کرد: در این خصوص تذکرات زیادی به مسئولان این شهرها داده شده و مصوباتی در کارگروه پسماند شهرستان صورت گرفته که تاکنون مورد بی اعتنایی قرار گرفته و بر زمین مانده است.
وی از حضور گروههای مردمی در برنامه پاکسازی حاشیه جاده بردسکن – انابد قدردانی کرد و گفت: باید فرهنگ سازی شود که مردم از ریختن زباله ها در حاشیه جاده ها و دامان طبیعت پرهیز کنند. 
وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه سال نو قرار داریم شایسته است مردم همچنان که اقدام به خانه تکانی و رفت و روب خانه و کاشانه خود می کنند به پیراستگی طبیعت نیز توجه کرده و نسبت به پاکسازی محیط زیست خود از زباله اقدام کنند. 
در پایان این حرکت، زباله های جمع آوری شده توسط ماشین حمل زباله به محل دفن زباله ها انتقال داده شد.
شهرستان ۷۶ هزار نفری بردسکن در ۲۷۳ کیلومتری مشهد واقع است.

بازدیدها: 37

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *