در یادداشتی به مناسبت فرارسیدن نوروز مطرح شد: انتقاد عارف از برخوردهای اخیر با فعالان رسانه‌ای

 حضور محمدرضا عارف در مجمع اسلامی دانشجویان کشور

محمدرضا عارف در یادداشتی به بهانه در پیش بودن نوروز، ضمن ابراز امیدواری برای اینکه در سال جدید شاهد فقر، تهدید و خشونت میان جامعه ایرانی نباشیم به برخوردهای اخیر با فعالان رسانه‌ای اشاره کرد و نوشت: برخی برخوردهای اخیر با فعالان رسانه‌ای، کشور را به مسیر امنیتی‌شدن پیش می‌برد که به هیچ وجه با منافع ملی سازگار نیست، بویژه که در آستانه عید نوروز انتظار می‌رود کسانی که در حبس هستند نیز حداقل با اتخاذ تدابیری در کنار خانواده‌های خود باشند.

به گزارش ایسنا، متن یادداشت نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که در روزنامه «ابتکار» منتشر شده، بدین شرح است: نوروز جایگاه بلندی در وجدان تاریخی ایرانیان دارد و برای همه ما با شکوه و خاطره‌انگیز است، بویژه که دین اسلام نیز نه‌تنها آن را نفی نکرد، که مورد تأیید و ستایش قرار داد.

نوروز باستانی همچنان در میان ما زنده است و احساس غرور ملی و «خود بودن» را در ما زنده نگاه می‌دارد و امید آنکه این احساس بیش از پیش مایه تفکر شود تا بتوانیم امروز و فردایمان را با تکیه بر گذشته بسازیم تا هم «خود» باشیم سرافراز و پیشرو و هم انسان زمان خود.

نوروز پیام‌آور احترام، درک متقابل و صلح برای همه مردان و زنان است. نوروز نشان از فرهنگ بی‌بدیل صلح‌طلبی، مهربانی، انسان‌دوستی و خدامحوری ملت بزرگ و سرفراز ایران اسلامی است. برای ایرانیان عید نوروز موسم جشنی است که عصاره آن کنار گذاردن قهر و کینه و کدورت‌هاست.

در سالی که گذشت حوادث تلخ و شیرینی در کشور ما رخ داد که بی‌شک یکی از تلخ‌ترین این حوادث شهادت جمعی از آتش‌نشان قهرمان و درگذشت عده‌ای از مردم عزیزمان در حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو بود. بر خود واجب می‌دانم بار دیگر با خانواده‌های محترم شهدا و درگذشتگان ابراز همدردی کنم.

درگذشت ناگهانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سال گذشته ثلمه بسیار سنگینی برای کشور و ملت ایران بود و معتقدم همه جریانات سیاسی خلاء ایشان را احساس خواهند کرد؛ چه آنکه آیت‌الله هاشمی خواسته‌ای جز اعتلای کشور اسلامی ایران نداشت و جریانات سیاسی اگر هدفشان توسعه و پیشرفت کشور باشد، که حتماً باید باشد، آیت‌الله هاشمی را باید پدر معنوی خود بدانند.

ما در عرصه‌های مختلف، مشکلات فراوانی داریم، مطمئناً زندگی برای بخش‌هایی از جامعه نجیب ما زندگی سختی است، بخصوص برای اقشار کم‌درآمد جامعه که تعداد زیادی هم هستند، دولت محترم در سال گذشته تلاش کرد بخشی از این مشکلات را مرتفع کند که با توفیقاتی هم همراه بود. باید با حفظ منافع و مصالح ملی، گام‌های محکم‌تر و استوارتری بویژه در چارچوب سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی برداشته شود تا نتایج تلاش‌های دولت محترم به عینه دیده شود.

سال ۱۳۹۶ را با دو انتخابات سرنوشت‌ساز آغاز خواهیم کرد که می‌طلبد فضای بانشاط سیاسی با حضور همه سلایق در کشور حکمفرما شود. متأسفانه برخی برخوردهای اخیر با فعالان رسانه‌ای، کشور را به مسیر امنیتی‌شدن پیش می‌برد که به هیچ وجه با منافع ملی سازگار نیست، بویژه که در آستانه عید نوروز انتظار می‌رود حتی کسانی که در حبس هستند نیز حداقل با اتخاذ تدابیری در کنار خانواده‌های خود باشند.

خطاب من به جوانان عزیز است؛ جوانانی که سرمایه‌های اصلی کشور هستند؛ البته اگر برخورداری باشد در درجه اول جوانان برخورداری دارند و اگر محرومیت و محدودیت باشد، متأسفانه جوانان در معرض آن قرار می‌گیرند، اما جوان نباید امید خود را از دست بدهد، باید بکوشند و نظام نیز باید زمینه را برای حضور فعال و پرنشاط و آزاد جوانان، در عرصه‌ها فراهم کند

امیدوارم در سال جدید همه مردم عزیز کشورمان از زندگی خوب‌تر و مطلوب‌تر برخوردار باشند و شاهد سالی باشیم که در آن تفاهم، دوستی و عدالت میان همه انسان‌ها بخصوص ایرانیان حاکم باشد و از فقر، تهدید و خشونت اثری نباشد.

بازدیدها: 32

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *