تیم علمی دانشگاه تربت حیدریه در نشست دانشگاه هلند شرکت کرد

تربت حیدریه – ایرنا – رئیس دانشگاه تربت حیدریه و سه تن از معاونان وی در نهمین نشست برنامه GeoNetC از برنامه های اراسموس پلاس اتحادیه اروپا در دانشگاه تونته کشور هلند شرکت کردند.

رئیس این دانشگاه روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: هدف از شرکت در نشست مزبور بررسی ایجاد یک رشته جدید دانشگاهی در مقطع کارشناسی ارشد با موضوع مدیریت و مدل سازی محیط زیست بود که پیشتر به عنوان یکی از برنامه های طرح 'اراسمومس پلاس' مطرح شده بود. 
محمدحسن فتحی نسری افزود: در این نشست علمی، نظرات علمی پژوهشی ۲۶ دانشجوی ایرانی نیز که اغلب از دانشگاههای تربت حیدریه، ملایر و دیگر دانشگاههای کشور هستند در زمینه این رشته دانشگاهی مورد بررسی قرار گرفت.
وی اظهار داشت: در حاشیه نشست مزبور از کالج فنی حرفه ای ROC در شهر هنگلو هلند نیز بازدید به عمل آمد و مذاکراتی با 'جان وندر وگت'، رئیس این کالج در زمینه همکاری های علمی متقابل انجام شد.
وی گفت: رئیس کالج مزبور در این دیدار آمادگی خود را برای تقویت ارتباط با دانشگاه تربت حیدریه در راستای برنامه های اراسموس پلاس در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد و خواستار تدوین اساسنامه یک طرح بین المللی مشترک برای ارایه به اتحادیه اروپا شد. 
فتحی نسری افزود: کالج فنی حرفه ای ROC دارای بیش از ۴۵ هزار دانشجو است که با بیش از هزار شرکت کوچک، متوسط و بزرگ در ارتباط می باشد و تمام این دانشجویان نیمی از زمان تحصیلی خود را در این شرکت ها، کارآموزی می کنند. 
وی با اشاره به طرح اراسمومس پلاس اظهار داشت: بر اساس این طرح دانشگاه تربت حیدریه بین سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ و در چارچوب برنامه Mobility Credit اتحادیه اروپا، علاوه بر تبادل استاد و دانشجو، تبادل مشترک علمی و اجرای طرح های تحقیقاتی با کشورهای لیتوانی و فرانسه خواهد داشت که هزینه های آن را اتحادیه اروپا متقبل شده است. 
وی کمک مالی در نظر گرفته شده برای اجرای همکاری علمی و پژوهشی در این زمینه را ۲۰۸ هزار یورو ذکر کرد و گفت: یکی از این برنامه ها راه اندازی رشته مدل سازی و مدیریت محیط زیست است که در قالب سه پروژه 'جئونتسی' ، 'اوپاتل' و 'آی.سی.ام' می باشد. 
فتحی افزود: دانشگاه تربت حیدریه در کنار دانشگاههای سوئد، هلند، پرتغال، لیتوانی، عراق و ملایر (استان همدان) به انجام این پروژه های تحقیقاتی مشغول است. 
وی اظهار داشت: دانشگاه تربت حیدریه همچنین ۲۳ تا ۲۶ مهر ماه امسال میزبان مهمانانی از اتحادیه اوپا برای شرکت در دهمین جلسه بررسی طرح علمی پژوهشی 'اراسموس پلاس' است.
شهرستان تربت حیدریه هفت واحد دانشگاهی شامل دانشگاه تربت حیدریه، آزاد اسلامی، پیام نور، علوم پزشکی، علمی کاربردی، فرهنگیان و فنی و مهندسی با ۱۰ هزار دانشجو در ۱۵۰ رشته تحصیلی دارد.
این شهرستان ۲۲۵ هزار نفری در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است. 
۶۱۲۱ / ۶۰۵۳

بازدیدها: 19

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *