مهندس منتظر تربتی مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران: سه هزار خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند

متربت حیدریه- ایرنا- مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت: تا پایان امسال سه هزار خانوار روستایی کشور از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.

 

به گزارش ایرنا، حسن منتظری تربتی روز شنبه در مراسم بهره برداری از پروژه های گازرسانی استان خراسان رضوی که بصورت نمادین در تربت حیدریه برگزار شد افزود: تا قبل از این هر سال هر خانوار روستایی ۲ هزار لیتر نفت سفید مصرف می کرد که این میزان به قیمت امروز برای دولت ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون ریال هزینه داشت.
وی اظهار داشت: این در شرایطی است که با بهره مندی هر خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی که سالانه ۲۵۰مترمکعب مصرف می کند حدود ۵۰ میلیون ریال برای دولت هزینه دارد و این بدان معناست که دولت می تواند با فروش نفت سفید آن خانوار روستایی برای خود درآمد تولید کند.
وی گفت: وزارت نفت پارسال از محل همین منابع ۲ هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی اعتبار دریافت کرد و آن را در مسیر توسعه شبکه گازرسانی به روستاها و واحدهای صنعتی هزینه نمود.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی نیز گفت: این استان با ۳۱ هزار کیلومتر شبکه گازرسانی و ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک رتبه نخست کشور در این حوزه را به خود اختصاص داده و این در حالی است که مصرف سالانه این خطه ۱۱٫۵ میلیون مترمکعب در سال است.
حمید فانی با بیان اینکه ۸۵ درصد روستاهای استان از نعمت گاز برخوردارند، افزود: تا پایان سال آینده با اتمام پروژه گازرسانی به ۵۵۰ روستا پرونده گازرسانی به روستاهای خراسان رضوی بسته خواهد شد.
وی اظهار داشت: به جز شهر بایگ و چند روستای بخش رخ تربت حیدریه که عملیات گاز رسانی آن در حال انجام است، اکنون ۹۷ درصد مردم شهرستان تربت حیدریه به شبکه گازرسانی کشور متصل هستند.
در این مراسم به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر بهره برداری از خط انتقال ۷۷ کیلومتری گاز از تربت حیدریه به کاشمر آغاز شد.
گازرسانی به ۱۱۳ روستای خراسان رضوی، برخورداری ۱۷۱ واحد تولیدی و صنعتی از گاز طبیعی، بهره برداری از گاز شهری سمیع آباد در شهرستان تربت جام و ۲ ایستگاه تقلیل فشار گاز، آغاز عملیات اجرایی خط انتقال گاز دیزباد به تربت حیدریه، آغاز عملیات انتقال گاز به ۹۲ روستا، آغاز عملیات گازرسانی به ۹۳۴ واحد تولیدی و صنعتی و ۲ ایستگاه تقلیل فشار گاز از دیگر طرحهای امروز شرکت گاز خراسان رضوی بود. 
شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

بازدیدها: 13

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *