ساخت باند دوم مسیر تربت حیدریه- زاوه آغاز شد

 ساخت باند دوم مسیر تربت حیدریه- زاوه آغاز شد

تربت حیدریه- ایرنا- عملیات اجرایی ساخت قطعه یک باند دوم جاده تربت حیدریه – زاوه روز پنجشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

محمدرضا اخوان عبداللهیان، مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی دراین مراسم گفت: قطعه نخست باند دوم این محور ۱۰ کیلومتر طول دارد و بخشی از کل مسیر ۲۵ کیلومتری پروژه تربت حیدریه – زاوه است که قرار است با اعتباری بالغ بر ۳۱۰ میلیارد ریال در مدت دو سال انجام شود.

وی افزود: از این پروژه به عنوان عملیات ساخت باند دوم محور تربت حیدریه – دولت آباد نیز نام برده می شود و پل راه آهن و کنارگذر را شامل نمی شود.

وزیر راه و شهرسازی امروز همچنین از پروژه های بافت فرسوده و طرح بازآفرینی شهری تربت حیدریه بازدید کرد.

شهردار تربت حیدریه در این بازدیدگفت: برای اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار در این شهر به دست کم ۲۶۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
محمد صادق مجتهدی افزود: کل بافت فرسوده شهر تربت حیدریه ۱۶۰ هکتار است و از مجموع طرح بازآفرینی شهری تربت حیدریه ۲۴ هکتار مربوط به طرحی موسوم به طرح زعفرانیه است که از این میزان ۷.۲ هکتار دارای طرح مطالعاتی شهرداری است.
وی ادامه داد: هدف از اجرای بازآفرینی، توسعه و تجهیز امکانات و خدمات روبنایی، بهسازی و ارتقای شبکه تاسیسات شهری، محله ای و فضاهای شهری، بهسازی، نوسازی و مقاوم سازی مسکن، توسعه توانمندی های اجتماعی و اقتصادی از طریق نهادسازی، ظرفیت سازی و نهادینه سازی و نیز جریان سازی از طریق اجرای برنامه های ترویج و اطلاع رسانی و برنامه های فرهنگی است.

شهردار تربت حیدریه گفت: بر اساس دستورالعمل کشوری ۹ منطقه و محله ناکارآمد در این شهر شناسایی شده است و طبق دستورالعمل و برای رفع مشکلات آنها ۱۱۸ پروژه تعریف شده است که می بایست ظرف سه سال برطرف شود.
وزیر راه و شهرسازی امروز همچنین از پروژه در حال تکمیل ساخت بیمارستان امام حسین (ع) تربت حیدریه نیز بازدید کرد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در تشریح این پروژه گفت: بیمارستان از مصوبات دور دوم سفر استانی دولت پیش است که ساخت آن در ۲۲ دیماه سال ۸۸ آغاز و طبق وعده دولت دهم قرار بود ۳۰ مرداد ۹۳ به اتمام برسد اما ساخت آن تا آن موعد بیش از ۶۰ درصد پیش نرفت.
محمد رضا بهروز افزود: این مرکز درمانی در زمینی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع، در ساختمانی به مساحت هزار و .۷۰۰ مترمربع با ظرفیت اسمی ۲۰۰ تختخواب و ظرفیت واقعی ۲۷۶ تخت شامل بخش های آی سی یو، داخلی، جراحی، زنان و زایمان، اطفال و کودکان، دیالیز، مراقبت های ویژه، اورژانس، بیوشیمی، پاتولوژی، انگل شناسی، میکروب شناسی، بانک خون، فیزیوتراپی، حرکت درمانی و هشت اتاق عمل و آزمایشگاه های مختلف ساخته می شود.

آخرین مکانی که وزیر راه و شهرسازی در سفر امروز خود به تربت حیدریه از آنجا بازدید کرد راه آهن این شهرستان تربت حیدریه بود.

مدیرکل راه آهن شرق در معرفی راه آهن تربت حیدریه و راه آهن شرق گفت: راه آهن منطقه شرق در سال ۱۳۸۴ با حدود هزار کیلومتر طول خط و ۴۲ ایستگاه باری و مسافری در سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و یزد فعالیت خود را آغاز کرد و در واقع طویل ترین منطقه راه آهن کشور محسوب می شود.
محمدرضا چنگانی افزود: اکنون راه آهن شرق سومین ناحیه در بین مناطق ۱۹ گانه راه آهن جمهوری اسلامی ایران است که به درآمدزایی رسیده که البته سهم عمده این درآمد مربوط به حمل بار است و باز سهم عمده این بار متعلق به منطقه سنگان خواف است.
وی ادامه داد: از سوی دیگر با بهره برداری از راه آهن خواف و امتداد این خط آهن به سمت هرات افغانستان در سال ۹۵ محدوده استحفاظی راه آهن شرق افزون بر هز ار و ۲۰۰ کیلومتر شد و منابع و معادن عظیم سنگ آهن در مجاورت خطوط ریلی قرار گرفت و وجود انبوه بار سنگ آهن توسط ناوگان ریلی حمل درآمد عظیمی نصیب شبکه ریلی کشور کرد.

وزیر راه و شهر سازی صبح امروز در مراسم بهره برداری رسمی از پروژه ملی ساماندهی و احداث پلهای بزرگ و خاص تقاطع سنگ بست فریمان نیز شرکت کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در مراسم بهره برداری از این پلها گفت: پروژه ملی ساماندهی و احداث پلهای بزرگ و خاص تقاطع سنگ بست به طول کلی ۹.۵ کیلومتر با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
محمدرضا اخوان عبداللهیان افزود: بخش عمده‌ای از پروژه یاد شده احداث دو پل بزرگ شامل پل بزرگ فلزی با دهانه ۵۰ متری روگذر راه آهن تقاطع سنگ بست در محور مشهد- فریمان و پل بزرگ و خاص با دو دهانه ۲۵ متری و دو دهانه ۱۳ متری بر روی رودخانه سنگ بست است.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی پروژه بزرگ ملی ساماندهی تقاطع سنگ بست در قالب دو قرارداد از سال ۱۳۹۴ آغاز شده بود.

قرار است محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به پایانه دوغارون در مرز افغانستان و شهرستانهای تایباد و خواف نیز سفر کند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

بازدیدها: 17

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *