سیدحسن خمینی در دیدار با مدیران و کارکنان صداوسیما : دروغ، حیثیتی برای کسی باقی نمی‌گذارد

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در مراسم تجدید میثاق رئیس و مدیران سازمان صداوسیما با آرمان‌های امام خمینی(ره) گفت: یکی از ویژگی‌های بزرگ انقلاب ما الهی بودن آن است. تمایز یک مجموعه الهی، که نمادش حکومت امیرالمؤمنین(ع) باشد، با یک حکومت شیطانی که نماد آن حکومت معاویه است، به‌نظر من در دو حوزه نیت و روش‌ها است. به گزارش جماران، یادگار امام گفت: حکومت معاویه و هر حکومت شیطانی دیگر برای منیت خود حرکت می‌کند. در حالی که نیت حکومت الهی و علوی نفسانی نیست. نیتی که برای آن عمل می‌کنیم به افعال ما رنگ می‌دهد. وی با تأکید بر اینکه اگر دلتان را صاف کنید حکومت علوی می‌شود، افزود: روزی که امام برای آخرین بار به بیمارستان می‌رفت من، خانم امام و یکی از بستگان به بیمارستان رفتیم. ایشان مقداری مضطرب بود. آن فردی که همراه ما بود گفت چرا ناراحتید؟ ایشان گفت، «یک نفس من برای خدا نبود».
سید حسن خمینی در خصوص «روش» انجام کارها نیز گفت: تعبیری را اولین بار از رهبر معظم انقلاب شنیدم که «با دستمال کثیف نمی‌توان شیشه را تمیز کرد». در حکومت الهی روش‌ها نباید غیر الهی باشد. امیرالمؤمنین(ع) بشدت وامدار قرآن است و می‌فرماید عقل، دین و وجدان اخلاقی باعث شده که من دروغ نمی‌گویم، تهمت نمی‌زنم، دهان به هر یاوه‌ای باز نمی‌کنم. امام با تبعیت از امیرالمؤمنین(ع) و پیامبر(ص) روش‌های اخلاقی داشت. یادگار امام افزود: در رابطه با دروغ از پیامبر(ص) روایت است که مؤمن دروغ نمی‌گوید. برای اینکه آفت دروغ در خودش هست و اول از همه برکت را از زندگی می‌برد و در دراز مدت حیثیتی را برای هیچ کس باقی نمی‌گذارد. این سنت پیامبر(ص) است که زبان به یاوه نباید باز کرد و وجه تمایز حکومت الهی و غیر الهی در این است. علی عسکری، رئیس سازمان صداوسیما نیز پیش از سخنان یادگار امام گفت: ایام دهه فجر یادآور شخصیت بزرگی است که مسیر تاریخ را تغییر داد. امام خمینی(ره) شخصیت بزرگی بود که یک عمر خودسازی کرد و در فلسفه، تفکر، اندیشه، شناخت عالم، شناخت ابرقدرت‌ها و ظلم‌هایی که بر ملت ایران روا داشته بودند، تلاش کرد. این ایام باید خاطره او را زنده کنیم.
احیای اعتماد ملی به مجموعه حاکمیت از رموز توفیق است
حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی  همچنین در دیدار با وزیر و کارکنان وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: وقتی دینداران تصدی دنیای مردم کردند، اگر نتوانند آن دنیا را به نحو بهتری اداره کنند به دین لطمه زده‌اند. یعنی افراد مسئولیت مضاعفی پیدا می‌کنند. باید مردم احساس کنند که دوره اینها با دیگران متفاوت است.
یادگار امام افزود: امروز شاید مهم‌ترین بخش رفاه، رضایت یا نارضایتی مردم، وزارت صنعت، معدن و تجارت است. چون مردم همه بخش‌های این کوه یخ را نمی‌بینند و قسمتی را می‌بینند که ثمره کار شما است. لذا این بسیار کار را سخت‌تر می‌کند که بار بسیاری از کارهایی که اشتباهات دیگران در حوزه‌های دیگر است بر دوش وزارت صنعت و معدن و زیر مجموعه آن می‌آید؛ یکی از آنها بحث بیکاری و کمبود است.
وی با اشاره به اینکه امسال بجز در مقطع آبان ماه ثبات بیشتری نسبت به سال گذشته بر کشور حاکم بود، اظهار داشت: دوره فعلی ما با همه سختی‌هایی که دارد یک دوره گذار محسوب می‌شود. ما بالغ بر ۱۰۰ سال است که پدر پولداری به نام چاه‌های نفت داشته‌ایم که هر وقت درآمد ما از آن کم شده به معضلات خورده‌ایم و هر وقت زیاد شده بعضاً به بیماری هلندی خورده‌ایم و یا شوک اقتصادی پدید آمده است. یعنی همه کشور وابسته به نفت بوده است. برای کشوری مثل ما که هم منابع و هم نیروی انسانی و دانش دارد، علت اینکه به سراغ آنها نمی‌رفته‌ایم این است که استفاده از نفت راحت‌تر و ارزان‌تر بوده است.
سید حسن خمینی تأکید کرد: این دوره اگر عقلانیت و همت ملی به وجود بیاید و بتوانیم از دعواها عبور کنیم، یک بازار بزرگ ۸۰ میلیونی داریم که می‌تواند بسیاری از بازاریابی‌ها را انجام دهد و بسیاری از کشورهای اطراف هم به اندازه‌ای توانمند صنعتی نیستند که بتوانند رقابت کنند. سختی‌ها خیلی زیاد است ولی عدم وابستگی به نفت که کم کم دارد خودش را نشان می‌دهد، شاید عقلانیتی را بر کشور حاکم کند. عزم اصلی آن در بخش صنعت است.
وی ادامه داد: اگر قرار باشد این کار اتفاق بیفتد پیشانی آن صنعت است. شاید ما نتوانسته‌ایم از دانش خودمان پول دربیاوریم. هرچه بیشتر محصل تولید کردیم، فرار مغزها بیشتر شده است. شاید همین که نمی‌توانیم از بیرون چیزی بگیریم یک امتیاز باشد. من معتقدم اگر همت، عزم و اراده‌ای باشد و اعتماد ملی در مجموعه حاکمیت شکل بگیرد، یکی از رموز توفیق است. کار بزرگ رهبران بزرگ این است که ریل عوض می‌کنند و ریل را به اعتماد مردم برمی‌گردانند. وقتی اعتماد ملی ایجاد شود نشاط پدید می‌آید و همه دریچه‌ها را باز می‌کند و لازم نیست کسی برای همه چیز فکر کند. اگر اعتماد مردم تقویت شود، ان شاء الله بتوانیم به آن نقطه آرمانی هم برسیم.

بازدیدها: 12

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *