فرماندار تربت‌حیدریه: فرصت حضور برای همه در انتخابات فراهم است

فرماندار تربت‌حیدریه: فرصت حضور برای همه در انتخابات فراهم است

تربت‌حیدریه- ایرنا- فرماندار ویژه تربت‌حیدریه به آغاز مهلت قانونی تبلیغات نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره و بیان کرد: فرصت حضور گسترده به منظور انتخاب اصلح برای همه جریانهای سیاسی در این دوره از انتخابات فراهم شده است.

علی رستمی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با آغاز فعالیهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات از بامداد امروز در حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات شهرداری تربت‌حیدریه دو فضای عمومی را به امر تبلیغات اختصاص داده است.

وی افزود: در این چارچوب ۷۵ عدد استند هریک به ابعاد دو در سه متر در نقاط مختلف شهر نصب و بر اساس قرعه‌کشی با رعایت عدالت بین نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم توزیع شده است.

رییس حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات گفت: همچنین ۳۰ عدد داربست طولی در نقاط مختلف شهر نصب شده تا بر اساس قرعه‌کشی به نامزدهای انتخابات واگذار شوند. بر روی هر پرده کد انتخاباتی نامزد درج می‌شود تا کسی از حریم خود تجاوز نکند.

وی افزود: ۳۷ نفر در حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، زاوه و مه ولات به عنوان داوطلب نامزدی نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام  کرده بودند. با رد صلاحیت دو نفر و انصراف دو نفر دیگر فهرست اسامی به شورای نگهبان ارسال و در نهایت با انتشار فهرست نهایی وزارت کشور ۲۲ نفر در این حوزه انتخابیه به رقابت خواهند پرداخت. 

رستمی ادامه داد: ۲۸۲ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات برای انتخابات در نظر گرفته شده است. ۳۸ درصد این شعبه‌ها در نقاط شهری و ۶۲ درصد در نقاط روستایی مستقر می‌شوند.

وی همچنین به جمعیت پنج هزار نفری عوامل برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات اشاره و بیان کرد: بطور میانگین در هر شعبه اخذ رای انتخابات مجلس یازدهم ۲۰ نفر شامل عوامل اجرایی، نظارت، معتمدان، بازرسان، نمایندگان فرماندار، محافظان و خدمه حضور خواهند داشت.

فرماندار تربت‌حیدریه گفت: بر اساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن جمعیت سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه ۳۴۳ هزار و ۷۴۰ نفر است. از این تعداد ۲۳۰ هزار و ۸۸۰ نفر معادل ۶۳ درصد جمعیت حوزه انتخابیه حایز شرایط رای دادن هستند. همچنین از این تعداد ۱۴ هزار و ۷۸۰ نفر "رای اولی" محسوب می‌شوند. 

حوزه انتخابه تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات، یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۱۲ حوزه انتخاباتی دارد. 

۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان مردم خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند. 

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری دوم اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.

بازدیدها: 18

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *