سلحشوری در گفت‌وگو با ایلنا:تعطیل کردن جلسات مجلس کار عاقلانه‌ای بود/ یک جناح منافع ملی را نمی‌سنجد و فقط به فکر تخریب است


یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه یک جناح منافع ملی را نمی‌سنجد و فقط به فکر تخریب است و می‌گوید نمایندگان خودشان را تعطیل می‌کنند در صورتی که اینگونه نیست شرایط ایجاب کرد که ما بخواهیم این روزها صحن مجلس تعطیل شود.

پروانه سلحشوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره انتقادات به مجلس شورای اسلامی در خصوص سپردن بررسی بودجه به کمیسیون تلفیق و تعطیلی جلسات علنی خانه ملت، گفت: گمان می‌کنم در این مورد اطلاع‌رسانی درستی صورت نگرفته است، از همین رو امروز مجلسی‌ها را متهم می‌کنند که شما بودجه را به دست کمیسیون تلفیق سپردید و این کمیسیون هر کاری دلش می‌خواست با بودجه انجام داد.

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طبق اصل ۸۵ هر کجا ضرورتی به وجود آید می‌توان از این اصل استفاده کرد؛ از سوی دیگر خیلی از نمایندگان تست کرونای‌شان مثبت شده است، مجلس هم محیط بسته است که می‌تواند خودش محله آلودگی باشد.

وی یادآور شد:حداقل ۳۰۰ نفر در صحن حضور دارند شما تصور کنید امکان پخش آلودگی چقدر زیاد است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: یک آزمون دو ساعته آیلتس را که ۲۰۰ نفر در یک سالن قرار است جمع شوند به خاطر بیماری کرونا لغو می‌کنند بعد یک محیطی مثل مجلس که حداقل در  صحن آن حدود ۳۰۰ نفر حضور دارند و بخش‌های مختلفی دارد که هر کدام کارمند خودش را دارد و قطعا می‌تواند محلی برای شیوع باشد چرا نباید تعطیل و اصول بهداشتی را رعایت کنند؟

این عضو فراکسیون امید با بیان اینکه مجلس باید تعطیل می‌شد، گفت: معتقدم این کار لازم بود چون شرایط سنی نمایندگان و بیماری‌های زمینه‌ای وجود دارد خود این امر می‌تواند باعث بسیاری از انتقال‌ها باشد.

وی ادامه داد: شاید در یک اداره مراجعان کمی وجود داشته باشد اما در مجلسی که ۲۹۰ نفر نماینده وجود دارد قطعاً تعداد مراجعات زیاد است شما تصور کنید شخصی مانند شرایط جسمی من در این محیط قرار گیرد که انتقال بیماری سریع است قطعا بیمار می‌شود.

سلحشوری با اشاره به اصل ۸۵ شدن بودجه، گفت: کار عاقلانه دیگری که هیئت رئیسه مجلس انجام داد در خصوص اصل هشتاد و پنجی شدن بودجه بود. از طرف هیات رئیسه به نمایندگان زنگ زدند و یک نظر سنجی انجام دادند که قریب به اتفاق نمایندگان با این کار موافق بودند که کمیسیون تلفیق در خصوص بودجه تصمیم بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۴۴ نفر از همکاران ما جان خودشان را کف دستشان گذاشتند و این روزها به مجلس رفتند تا درخصوص بودجه تصمیم‌گیری کنند و باید بگویم اعضای کمیسیون بودجه انسان‌های معتمدی هستند و ما به آنها اطمینان داریم.

این نماینده مجلس به شورای اسلامی تاکید کرد:  متاسفانه یک جناح منافع ملی را نمی‌سنجد و فقط به فکر تخریب است و می‌گوید نمایندگان خودشان را تعطیل می‌کنند در صورتی که اینگونه نیست شرایط ایجاب کرد که ما  بخواهیم این روزها صحن مجلس تعطیل شود.

وی ادامه داد: کشور بدون بودجه نمی‌تواند بماند به نظرم بودجه به صورت سه دوازدهم تدوین می‌شود؛ سه ماهش که به مجلس ما می‌رسد و آن را تدوین می‌کنیم که مملکت بدون بودجه نماند مابقی تصمیم‌گیری در خصوص بودجه به مجلس بعدی میرسد.

سلحشوری در پایان گفت: ما می‌توانیم از رون های قانونی استفاده کنیم بنابراین نباید بهره‌برداری سیاسی در این شرایط سخت و پیچیده صورت گیرد.

 

بازدیدها: 31

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *