نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اعلام کرد؛تعطیلی کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور تا پایان امسال

 

تعطیلی کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور تا پایان امسال

تهران – ایرنا- با توجه به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی تا پایان سال ۱۳۹۸، کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور نیز تا پایان امسال تعطیل شدند.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور،‌ با توجه به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی تا پایان سال و هشدارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای جلوگیری از انتشار عوامل بیماری‌زا، کتابخانه های عمومی سراسر کشور نیز تا پایان سال تعطیل شدند. 

از سوم اسفند تاکنون و در سه مرحله با توجه به هشدارهای وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی، همزمان با تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی، کتابخانه‌های عمومی نیز تعطیل شدند. 

بر این اساس بلافاصله پس از تعطیلی کتابخانه‌های عمومی و با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با نظارت نمایندگانی از نهاد، روند ضد عفونی کردن کتابخانه‌های عمومی کشور آغاز شد تا پس از اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح، در زمان مقتضی کتابخانه های عمومی خدمت رسانی به مردم را از سر بگیرند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از ۷۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

«کیانوش جهانپور» رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز پنجشنبه (۱۵ اسفند) اعلام کرد تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۳ هزار و ۵۱۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۰۷ نفر رسید و همچنین ۷۳۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.

وزارت بهداشت به دلیل شیوع این ویروس مدارس و دانشگاه‌ها را تا پایان سال تعطیل اعلام کرده است .

بازدیدها: 23

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *