شمار مبتلایان به کرونا در تربت‌حیدریه به چهار نفر رسید

شمار مبتلایان به کرونا در تربت‌حیدریه به چهار نفر رسید

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: با مثبت شدن نتیجه آزمایش یک نمونه دیگر، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان به چهار نفر افزایش یافت.

سعیدرضا قنبری زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اوج انتشار این ویروس در هفته جاری، مردم باید توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرند و به جز در موارد ضروری از خانه‌های خود خارج نشوند.

وی در ارتباط با شمار افراد بستری شده به علت بیماری حاد تنفسی در مراکز درمانی تربت‌حیدریه، آماری ارایه نکرد و اظهار داشت: مردم باید از تجمع و حضور در مکان‌های شلوغ و پرجمعیت خودداری کنند تا شاهد ریشه کن شدن این بیماری باشیم.

وی از راه‌اندازی مرکز غربالگری بیماری‌های واگیر در تربت‌حیدریه خبر داد و گفت: این مرکز به منظور کنترل، پیشگیری و پاسخگویی به مردم در باره بیماری‌های واگیر از جمله کرونا راه‌اندازی شده و مردم می‌توانند در دو نوبت صبح و عصر برای تشخیص بیماری خود به این مرکز مراجعه کنند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر از مردم شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات خدمات ارایه می‌دهد.

طبق اعلام دبیر کمیته مراقبت و درمان کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکنون هزار و ۲۱۰ بیمار مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند که از این تعداد ۴۷۶ نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده و بقیه تحت درمان قرار دارند.

بر اساس آمار وزارت بهداشت و درمان تاکنون نتیجه آزمایش ۸۹ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در خراسان رضوی مثبت بوده است که دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۵۱ نفر بیشترین آمار را در بین دانشگاه‌ها و دانشکده های علوم پزشکی این استان دارد.

مسوولین بهداشتی خراسان رضوی اوج انتشار ویروس کرونا در این استان را از ۲ روز گذشته دانسته و اعلام کرده‌اند این استان در مقطع حساسی قرار دارد لذا مردم نباید از خانه خارج شوند و باید توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری مشهد واقع است.

بازدیدها: 16

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *