سعیدرضا قنبری‌زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شمار مبتلایان به کرونا در تربت حیدریه ۱۰ نفر شد

شمار مبتلایان به کرونا در تربت حیدریه ۱۰ نفر شد

تربت حیدریه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: با مثبت اعلام شدن نتیجه چهار آزمایش دیگر، شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در جمعیت زیر پوشش این واحد دانشگاهی به ۱۰ نفر افزایش یافت.

سعیدرضا قنبری‌زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، هفت بیمار با حال مساعد عمومی از بیمارستان ترخیص شدند، دو بیمار هم اکنون بستری هستند و یک بیمار نیز فوت کرد.

وی ادامه داد: در حالی‌که تلاشهای بسیاری در راستای پیشگیری از این بیماری به انجام رسیده است اما بخشی از مردم هنوز این بیماری را جدی نگرفته اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: بدون شک در صورت رعایت نکردن توصیه های بهداشتی و قطع نشدن زنجیره انتقال ویروس در روزهای آینده، شاهد رشد مبتلایان به این بیماری در منطقه خواهیم بود.

قنبری زاده افزود: مردم با جدی گرفتن این بیماری ضمن رعایت نکات بهداشتی، از رفت و آمدهای غیر ضروری خودداری کنند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر از مردم شهرستانهای تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات خدمات ارایه می‌دهد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت تعداد مبتلایان به کرونا در استان خراسان رضوی به ۲۸۵ نفر رسیده است.

که ۱۹۴ نفر از کل مبتلایان به ویروس کرونا در این استان در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه در مناطق زیرپوشش سایر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان هستند.

از ۳۰ بهمن ماه امسال تا ۲۲ اسفند دو هزار و ۶۰۳ مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند که تاکنون هزار و ۵۹۴ نفر آنان بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

هزار و ۵۶۸ نفر از بیماران بستری شده مشکوک به کرونا در استان خراسان رضوی مربوط به شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که تاکنون ۸۸۱ نفر آنان از بیمارستان مرخص شده‌اند.

تعداد جان‌باختگان استان خراسان رضوی بر اثر بیماری کرونا ۲۴ تن است که ۱۷ تن از این تعداد از جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۶ تن از جمعیت زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی نیشابور و یک تن نیز از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام است.

بازدیدها: 17

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *