مصرف بنزین در تربت‌حیدریه ۵۱ درصد کاهش یافت 

مصرف بنزین در تربت‌حیدریه ۵۱ درصد کاهش یافت 

تربت‌حیدریه- ایرنا- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه گفت: در خانه ماندن مردم برای مبارزه با شیوع بیماری همه‌گیر کرونا ظرف شش روز نخست امسال باعث کاهش ۵۱ درصدی حجم مصرف بنزین در این منطقه نسبت به مدت مشابه پارسال شد.

جواد بلندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اواخر پارسال نیز با اجرای طرح مدیریت‌ مصرف‌ سوخت، شاهد کاهش ۳۶ درصدی مصرف‌ بنزین بودیم که با شیوع ویروس‌کرونا و محدویت به وجود آمده در ترددها در روزهای آخر سال گذشته، مصرف‌ بنزین به ۴۶ درصد کاهش یافت. 

وی ادامه داد: پارسال نزدیک به ۷۱۶ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در این منطقه توزیع شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۷ به میزان  ۱۲ درصد افزایش داشت. 
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه گفت: در این بازه زمانی مصرف بنزین ۳۶ درصد، نفت گاز سه درصد و نفت کوره ۷۴۹ درصد افزایش داشت در حالی که مصرف نفت سفید ۵۶ درصد و مصرف گاز مایع چهار درصد کاهش داشته است.
بلندی علت افزایش ۷۴۹ درصدی (هفت برابر شدن) مصرف نفت کوره در سطح منطقه را فعال شدن برخی صنایع پرمصرف از جمله کوره‌های آجرپزی و نیز سرما و بارش‌کم‌ سابقه برف‌ در زمستان پارسال و افت فشار گاز طبیعی ناشی‌ از آن اعلام کرد و گفت: این مسایل، صنایع پرمصرف را مجبور به استفاده‌ از این‌ فرآورده به عنوان سوخت جایگزین کرده بود. 
وی با قدردانی از پیوستن مردم به پویش "در خانه می‌مانیم" و تلاش‌ شبانه‌روزی زحمت‌کشان عرصه سوخت‌رسانی که همواره در هر شرایطی مشغول تامین و توزیع فرآورده‌های نفتی هستند ادامه داد: مرکز پاسخگویی و ارتباط با مشتریان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی‌ایران با شماره ۰۹۶۲۷ به صورت ۲۴ساعته پاسخگوی سوالات و شکایات مردمی است.
شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تربت حیدریه یکی از مناطق ۳۷ گانه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران است که دارای چهار ناحیه مشتمل بر ۹ شهرستان تربت‌حیدریه، زاوه، مه‌ولات، رشتخوار، کاشمر، خلیل‌آباد، گناباد، بجستان و خواف است.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

بازدیدها: 17

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *