شمار مبتلایان به کرونا در تربت‌حیدریه به ۱۰۳ نفر رسید

شمار مبتلایان به کرونا در تربت‌حیدریه به ۱۰۳ نفر رسید

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در جمعیت زیرپوشش این واحد دانشگاهی را ۱۰۳ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد هفت بیمار فوت کردند.

سعیدرضا قنبری‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اقدامی موثر برای کنترل بیماری کروناست و در صورت رعایت نکات بهداشتی و خودداری مردم از حضور در مراکز شلوغ و پرچمعیت، شاهد ریشه‌کنی این ویروس خواهیم بود.

وی ادامه داد: مرکز اورژانس و مراقبت های ویژه ذوالفقاری و بیمارستان آموزشی – درمانی ۹ دی تربت‌حیدریه با ۲۰۰ تخت آماده پذیرش بیماران حاد تنفسی است اما در صورتی که مردم هشدارها را جدی نگیرند با مشکل کمبود تخت‌های بیمارستانی مواجه خواهیم شد.

وی ابراز امیدواری کرد مردم با رعایت نکات بهداشتی، ماندن در خانه و اجرای کامل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کنند.

قنبری‌زاده گفت: سامانه خود کنترلی توسط وزارت بهداشت به منظور غربالگری و شناسایی بیماران مشکوک به کووید ۱۹ به آدرس salamat.gov.ir ایجاد شده است و مردم می‌توانند با مراجعه به این سامانه، فرم های مربوطه را تکمیل و راهنمایی لازم را برای مقابله با بیماری کرونا دریافت کنند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است و دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر از مردم شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات خدمات ارائه می‌دهد.

بازدیدها: 21

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *