سیلاب ۷۰۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های تربت‌حیدریه خسارت زد

 

سیلاب ۷۰۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های تربت‌حیدریه خسارت زد

تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار تربت‌حیدریه گفـت: بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب طی چند روز گذشته ۷۰۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های عمرانی این شهرستان خسارت وارد کرد.

احسان کریمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب طی چند روز اخیر باعث بروز خسارت در بخش‌های کشاورزی، مسکونی، راه‌های ارتباطی و تاسیسات زیربنایی تربت‌حیدریه شده است.

وی ادامه داد: براساس اطلاعیه‌های هواشناسی صادر شده مبنی بر بارندگی شدید به‌ منظور جلوگیری از وقوع سیلاب و کنترل معابر و محورهای مواصلاتی، اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان در آماده باش کامل هستند ضمن این که طبق نقشه‌های هواشناسی، این سامانه بارشی فردا آسمان تربت‌حیدریه را ترک خواهد کرد.

معاون فرماندار تربت‌حیدریه در ارتباط با حجم بارش‌ها نیز گفت: میزان بارندگی در سال زراعی ۹۹-۹۸ تا روز گذشته، ۲۹۸.۳ میلیمتر بوده که این میزان در دوره مشابه در سال زراعی ۹۸-۹۷، ۲۲۱.۸ میلیمتر ثبت شده است که نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد و نسبت به دوره آماری مشابه ۴۳ درصد افزایش داشته است.

بارندگی شدید دوشنبه شب، باعث آبگرفتگی برخی منازل اهالی روستای صومعه از توابع تربت‌حیدریه در ابتدای جاده زاوه شد و تجمع سیلاب در ورودی جاده زاوه مشکلاتی را برای اهالی این روستا به وجود آورد.
شهرستان تربت حیدریه دو هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که ۷۴۴ کیلومتر آن راه اصلی و هزار و ۳۵۶ کیلومتر آن راه روستایی است.

مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب  مشهد قرار دارد.

بازدیدها: 15

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *