۲۱ ماه زندان برای محمود صادقی!شکايت آيت‌ا… لاريجاني از محمود صادقي بازتاب رسانه‌اي نداشته است. نماينده تهران در مجلس در سال ۹۵ بحث بيش از ۶۰ حساب قوه قضائيه را مطرح کرد که با واکنش‌هاي مختلفي مواجه شد و پس از اين اظهارات، صادقي تحت‌تعقيب قضايي قرار گرفت

آرمان ملي- ياسمين طالقاني: ديروز خبرگزاري فارس خبر داد که دادگاه براي محمود صادقي نماينده مردم تهران در مجلس ۲۱ ماه حبس و ۵ ميليون جزاي نقدي صادر کرده است. اين حکم به دنبال شکايت آيت‌ا… صادق آملي‌لاريجاني از وي صادر شده و نماينده تهران در مجلس براي اين حکم درخواست تجديد‌نظر داده است. محمود صادقي در واکنش به انتشار اخباري در برخي از رسانه‌ها مبني بر صدور حکمش شامل حبس و جزاي نقدي براي وي گفت: تعجب مي‌کنم چطور اين خبر به يک رسانه درز پيدا کرده است و آنها به اين خبر دسترسي پيدا کرده‌اند. وي افزود: بنده نخواستم با توجه به شرايط بحراني کشور به خاطر کرونا موضوع دادگاه را رسانه‌اي کنم. به اين حکم اعتراض شده و اکنون به دادگاه تجديد نظر رفته که اميدواريم مورد توجه قرار گيرد ولي به هر حال صلاح نيست که در شرايط فعلي کرونايي کشور موضوع جزئيات پرونده رسانه‌اي شود. صادقي يادآور شد: اين حکم در اواخر بهمن‌ماه صادر شده است. نماينده مردم تهران همچنين درباره جزئيات اين حکم گفت: به دو بار پرداخت جزاي نقدي ۵ ميليون توماني که مجموعاً ۱۰ ميليون تومان مي‌شود و گذراندن حبس‌هاي ۷ ماه و ۱۴ ماه که مجموعا ۲۱ ماه مي‌شود، محکوم شده‌ام.
ماجراي جنجالي
موضوع شکايت آيت‌ا… لاريجاني از محمود صادقي بازتاب رسانه‌اي نداشته است. نماينده تهران در مجلس در سال ۹۵ بحث بيش از ۶۰ حساب قوه قضائيه را مطرح کرد که با واکنش‌هاي مختلفي مواجه شد و پس از اين اظهارات، صادقي تحت‌تعقيب قضايي قرار گرفت. کمي بعد اما مرتضي بختياري، از مسئولان قضايي سابق گفت: «آيت‌ا… رئيسي هم در صحبت‌هايشان در اين باره بيان کردند. همه اينها کاهش پيدا کرد و در پنج حساب خلاصه شد». او اضافه کرد: «حالا پنج حساب با سه امضا وجود دارد، در‌حالي‌که قبلا حساب‌ها تک‌امضايي بود. دقيقش را نمي‌دانم، ولي فکر مي‌کنم، تک‌امضايي بود». 29 مهر ۹۸ هم محمود صادقي با بيان اينکه با حضور آيت‌ا… رئيسي در قوه قضائيه، تعداد حساب‌هاي اين قوه به ۵ مورد کاهش يافته است، گفت: از اينکه در اين زمينه شفاف‌سازي صورت گرفته و از تک‌امضايي خارج شده، از رئيس دستگاه قضا سپاسگزارم. نکته قابل‌تامل آنجاست که محمود صادقي در آبان ۹۸ ادعاي ۶۳ حساب قوه قضائيه از سوي خودش را تکذيب کرد و در واکنش به اعتمادآنلاين که موضوع ۶۳ حساب قوه قضائيه را مطرح کرده است، گفت: « عدد «63» را «آمدنيوز» نوشت. آقاي رئيسي گفتند پنج حساب است. اصلاً عدد مهم نيست، اصلاً فرض کنيد يک حساب بوده است».
آقاي لاريجاني بگذرد
روز گذشته مصطفي کواکبيان نماينده فراکسيون اميد مجلس درباره صدور حکم براي «محمود صادقي» نماينده مردم تهران در مجلس دهم، گفت: به تازگي بار ديگر براي همکارمان احکامي صادر شده که در فضاي مجازي منتشر شده است. از آقاي رئيسي (رئيس قوه قضائيه) مي‌خواهم با توجه به اينکه بالاخره خودشان حساب‌هاي قوه قضائيه را تنظيم کرده‌اند براي همکار عزيزمان که در اين باره تذکر داده، مشکلي ايجاد نشود و آقاي آملي‌لاريجاني هم از اين موضوع بگذرند.
شکايت صادقي از لاريجاني
نکته قابل توجه آنجاست که محمود صادقي هم از رئيس سابق قوه قضائيه شکايت کرده بود. ۳ آذر ۹۵ ميزان نوشت: آيت‌ا… صادق‌لاريجاني گفت: «آقاي رئيس‌جمهور فرموديد که لغو اين سخنراني مايه شرمساري است. به نظر شما اينکه نماينده‌اي از فراکسيون اميد که به نحوي به شما هم منتسب است، با کمال وقاحت از پشت تريبون مجلس، به رئيس قوه قضائيه توهين کرده است، مايه شرمساري نيست؟» 30 مرداد ۹۸ محمود صادقي نماينده تهران درباره نتيجه شکايت خود از صادق آملي‌لاريجاني در توئيتر نوشت: دادگاه ويژه روحانيت در خصوص شکايت اينجانب از آقاي صادق آملي‌لاريجاني مبني بر ايراد توهين و افترا به اينجانب در سخنراني ايراد شده در همايش فرماندهان بسيج دستگاه قضايي (منتشر شده در تاريخ ۳ آذر ۹۵ در خبرگزاري ميزان) قرار منع تعقيب صادر کرد.
صادقي؛ رکورددار
محمود صادقي نماينده‌اي است که هر نطق او منجر به واکنش‌هايي مي‌شود. او از سال ۶۰ پس از شهادت پدرش، وارد حوزه علميه قم شد. خودش در اين باره مي‌گويد: «وارد مدرسه حقاني شدم. دروس مقام معظم رهبري را نيز گذراندم و مدتي هم تقريرات درس ايشان را نوشتم. از دروس آيت‌ا… وحيد هم استفاده کردم.» صادقي در دهمين دوره انتخابات مجلس در ليست ۳۰ نفره ائتلاف فراگير اصلاح‌طلبان تهران حضور داشت و توانست با کسب بيش از يک ميليون و ششصد هزار راي، در رتبه هفدهم تهران، وارد مجلس دهم شود. بي‌اغراق مي‌توان صادقي را رکورددار شکايت نهادهاي مختلف از خودش معرفي کرد، مانند زماني که محمدجواد جمالي سخنگوي هيات نظارت بر رفتار نمايندگان، گفت: خدادادي نماينده مردم ملکان در مجلس از محمود صادقي نماينده تهران به دليل توئيت اخير او به اين هيات شکايت کرد. يا روزي که شوراي نگهبان به دليل اظهارات محمود صادقي درباره روند تاييد صلاحيت نامزدهاي انتخابات مجلس، از اين نماينده مجلس شکايت کرد. در جريان بررسي اين شکايت در هيات نظارت بر نمايندگان مجلس عباسعلي کدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان، در نشست خبري به خبرنگاران گفت: «محمود صادقي به دليل اظهارات اخير خود عذرخواهي کرده است»، اما محمود صادقي گفت: «من در پاسخ او توئيت مي‌زنم. اظهارات او کذب محض است.» 25 آذر سال گذشته نيز سخنگوي هيأت نظارت بر رفتار نمايندگان از شکايت وزارت اطلاعات از محمود صادقي خبر داد. محمدجواد جمالي توضيح داد: «وزارت اطلاعات از آقاي صادقي شکايتي را مطرح کرده مبني بر اينکه به‌رغم توضيحات وزير اطلاعات درباره پرونده ترور دانشمندان هسته‌اي آقاي صادقي جلساتي با مظنونان قبلي اين پرونده داشته و به آنها قول‌هاي خلاف واقع داده است.»

بازدیدها: 16

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *