واگذاری یک مغازه به میراث فرهنگی تربت حیدریه برای بازگشایی اثر تاریخی

 

واگذاری یک مغازه به میراث فرهنگی تربت حیدریه برای بازگشایی اثر تاریخی

تربت‌حیدریه- ایرنا – رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت‌حیدریه از واگذاری یک باب مغازه در بافت تاریخی این شهرستان به این اداره برای بازگشایی ورودی یک آب انباری تاریخی خبر داد.

علی محمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بافت تاریخی این خطه یکی از بافت‌های با ارزش استان خراسان رضوی است که بیش از ۵۰ اثر تاریخی در داخل آن واقع شده که خوشبختانه در چند سال اخیر با فرهنگ سازی صورت گرفته، اقشار مختلف مردم محلی به حفظ و پاسداشت بناهای تاریخی پی برده‌اند و همکاری بسیار خوبی در این زمینه از خود نشان داده‌اند.
وی ادامه داد: در داخل بافت تاریخی تربت‌حیدریه مجموعه ای آثار از جمله کاروانسرا، حمام، آب انبار، مسجد، مقبره، سرا و خانه‌های تاریخی واقع شده که یکی از این آثار آب انبار است که سالیان قبل با دخل و تصرفات غیرقانونی قسمتی از آن مدفون شده بود اما با همراهی عمومی و دلسوزان میراث فرهنگی، به زودی این آب انبار ساماندهی خواهد شد.
او اضافه کرد: هم اکنون رباط تاریخی لاری، سرای امین و مقبره لاری که در داخل بافت تاریخی واقع شده‌اند با مشارکت متولی و مالکان بخش خصوصی و اداره میراث فرهنگی در حال مرمت و ساماندهی هستند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

بازدیدها: 14

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *