مرکز تولید قطعات ریلی در تربت‌حیدریه راه‌اندازی می‌شود

مرکز تولید قطعات ریلی در تربت‌حیدریه راه‌اندازی می‌شود

مرکز تولید قطعات ریلی در تربت‌حیدریه راه‌اندازی می‌شود

تربت‌حیدریه – ایرنا – معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه از راه‌اندازی مرکز تعمیرات، نگهداری لوکوموتیو و تولید قطعات ریلی در این شهرستان خبر داد.

علی رستمی روز پنجشنبه در نشست با مسوولان شرکت احیا ریل ایرانیان، با بیان این که آماده هر گونه همکاری با سرمایه‌گذار این طرح هستیم افزود: راه‌اندازی این مرکز، علاوه بر ایجاد اشتغالزایی پایدار و اصولی، زمینه توسعه بیش‌از پیش تربت‌حیدریه را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: برای عملیاتی شدن این طرح، تمام مسوولان دستگاه‌های اجریی ذیربط آماده همکاری هستند و واگذاری زیرساخت‌های لازم از جمله تهیه زمین، آب، برق، گاز، مخابرات و صدور مجوز تاسیس این مرکز با همکاری ادارات مربوطه در کمترین زمان صورت می‌گیرد.
فرماندار ویژه تربت‌حیدریه با اشاره به موقعیت راه آهن تربت‌حیدریه در حمل و نقل ریلی شرق کشور گفت: ایجاد چنین ظرفیتی در این شهرستان دارای آثار مثبت فراوانی است که به طور حتم افزایش چشمگیر اشتغال، ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار و همچنین کمک فراوان به بحث توسعه ریلی شرق کشور را به همراه دارد.

از مجموع هزار و ۲۰۰ کیلومتر طول راه آهن شرق که به تازگی ۱۵۰ کیلومتر آن به استان یزد واگذار شده است ۴۰ ایستگاه به طول حدود ۵۰۰ کیلومتر و از همه مهمتر اتصال ریلی به افغانستان و معادن سنگان، اختصاص به حوزه مدیریتی تربت‌حیدریه دارد.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

بازدیدها: 14

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *