رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت ۹۰نفر از مدافعان سلامت تربت‌حیدریه به کرونا مبتلا شدند حسین ابراهیمی‌پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، وضعیت شیوع ویروس کرونا را در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان “نگران‌کننده” توصیف کرد

۹۰ نفر از مدافعان سلامت تربت‌حیدریه به کرونا مبتلا شدند

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹، تاکنون بیش‌از ۹۰ نفر از کارکنان حوزه بهداشت و درمان این واحد دانشگاهی به ویروس کرونا مبتلا شدند.

حسین ابراهیمی‌پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، وضعیت شیوع ویروس کرونا را در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان "نگران‌کننده" توصیف کرد و افزود: شمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا در تربت‌حیدریه و دیگر شهرستان‌های همجوار در دو هفته گذشته روند صعودی داشته است و عمده‌ترین علت آن نیز بی‌توجهی برخی مردم به توصیه‌های بهداشتی است.

وی ادامه داد: در صورت ادامه این روند، امکانات موجود در حوزه عملیاتی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه پاسخگوی نیازها نخواهد بود و برای رفع این مشکل مردم باید فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت نکات بهداشتی را جدی بگیرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: در این شرایط سخت بهترین حمایت از کارکنان نظام سلامت، رعایت مواردی از جمله شستن مکرر دست با آب و صابون یا ضدعفونی کردن آن با الکل، اجرای صحیح طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، (حداقل یک متر در فضای باز و دومتر در فضای بسته) و استفاده از ماسک و دستکش است.
ابراهیمی پور افزود: با ادامه روند افزایش بیماران مبتلا به ویروس کرونا در جمعیت زیر پوشش این واحد دانشگاهی، نظارت و بازرسی در تمامی حوزه‌ها از جمله در مراکز بهداشتی، درمانی،اصناف، باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن بین راهی تشدید شده است و این روند همچنان نیز ادامه دارد.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت این شهرستان‌ها در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد.
این دانشگاه ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در مه‌ولات دارد.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۲۷۸ هزار و ۸۲۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۴ هزار و ۶۳۴ تن رسیده است.

بازدیدها: 5

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *