تربت‌حیدریه در وضعیت زرد از نظر میزان ابتلا به کرونا قرار دارد

تربت‌حیدریه در وضعیت زرد از نظر میزان ابتلا به کرونا قرار دارد

تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه با اشاره به سیر نزولی شمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا، وضعیت این شهرستان به لحاظ همه‌گیری این بیماری را زرد اعلام کرد و گفت: کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این منطقه، بیانگر همکاری مطلوب مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

علی رستمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، شمار بیماران بستری به ویروس کرونا در مراکز درمانی این شهرستان را ۳۱ نفر ذکر کرد و افزود: با اقدام‌های پیشگیرانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تربت‌حیدریه به لحاظ شیوع ویروس کرونا به مرحله ثبات رسیده است و امیدواریم در روزهای آینده نیز شاهد کاهش آمار مبتلایان باشیم.

وی با بیان این که مرکز اورژانس ذالفقاری تربت‌حیدریه برای بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا در نظر گرفته شده است ادامه داد: این شهرستان با توجه به وسعت جغرافیایی و جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی از ابتدای شیوع این ویروس، عملکرد بسیار مطلوبی در مهار و مقابله با این بیماری داشته است.

فرماندار ویژه تربت‌حیدریه با اشاره به این که تربت‌حیدریه در هفته های گذشته در وضعیت قرمز قرار داشت ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان با خرید و فراهم سازی تجهیزاتی مانند دستگاه اکسیژن ساز و راه‌اندازی آزمایشگاه طبی تشخیص کرونا توانست زیرساخت های لازم را در این بخش تامین کند.

رستمی افزود: با توجه به جمعیت زیر پوشش و وسعت منطقه، تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) این شهر با میانگین ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی، نیازمند اهتمام بیشتر مسوولان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است.

وی از همراهی شهروندان به ویژه بازاریان و هیات‌های مذهبی در ایام محرم که با محدودیت و ممنوعیت‌های صورت گرفته نهایت همراهی را داشته‌اند قدردانی کرد و افزود: مردم باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را همچنان رعایت کنند تا شاهد ریشه‌کنی این بیماری باشیم.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت ساکن سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در جنوب استان خراسان رضوی خدمت می‌کند.
این دانشگاه ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در بیمارستان شهر مه‌ولات دارد.
دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه دارای ۵۹ نفر عضو هیات علمی و ۶۱۹ نفر دانشجو است که دانشجویان در ۱۰ رشته مامایی، اتاق عمل، هوشبری، پرستاری، فناوری اطلاعات سلامت، علوم‌آزمایشگاهی، بهداشت محیط، بهداشت عمومی، فوریت پزشکی، تکنسین سلامت دهان و دندان و در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی‌ناپیوسته تحصیل می‌کنند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌ مشهد واقع است.

بر طبق آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با فوت ۱۱۷ بیمار کرونای دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۲ هزار و ۴۱۰ تن رسید و ۲۸ استان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا قرار دارند.

بازدیدها: 0

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *