آژیر قرمز کرونا در تربت‌حیدریه به صدا درآمد:دکتر حسین ابراهیمی‌پور گفت: روند افزایشی تعداد شهروندان مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در منطقه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه کار پذیرش بیماران را با مشکل مواجه می‌کند. وی افزود: گنجایش ۱۰۰ دستگاه تخت بیمارستانی که برای بستری بیماران کرونایی در تربت‌حیدریه اختصاص یافته بود ساعت هشت صبح امروز ۳۰ مهر ماه تکمیل شد. 

آژیر قرمز کرونا در تربت‌حیدریه به صدا درآمد

تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه از به صدا درآمدن آژیر قرمز کرونا و اعمال محدودیت‌های جدید در پی موج سوم بیماری کووید ۱۹ و افزایش شمار مبتلایان به این بیماری در این شهرستان خبر داد.

علی رستمی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان خراسان رضوی در پنج شهرستان نیشابور، سبزوار، تربت‌حیدریه، گناباد و کاشمر ۱۳ محدودیت جدید اعلام کرده است که از شنبه هفته آینده به مدت یک هفته به اجرا درمی‌آید و در صورت تداوم روند افزایش بیماران مبتلا به کووید ۱۹ این محدودیت استمرار می‌یابد.

وی تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، کتابخانه‌ها، استخر سرپوشیده، سالن‌های سینما و تئاتر، موزه، تالاهاری پذایریی، آریشگاه و سالن‌های زیبایی زنانه، مساجد، مصلی نماز جمعه و هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش را از جمله محدودیت‌های جدید در راستای مقابله با ویروس کرونا در تربت‌حیدریه اعلام کرد.

فرماندار تربت‌حیدریه تعطیلی یک هفته‌ای باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، کافه، قهوخانه و قلیان‌سراها، باغ وحش، شهربازی، مراکز تفریحی‌ آبی و برگزار نشدن آیین عبادی سیاسی نمازجمعه را از دیگر محدودیت‌های اعلام شده در این شهرستان ذکر کرد.

وی بی‌توجهی مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور در مراکز شلوغ و پرجمعیت را عامل افزایش شمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان دانست و افزود: تنها راه مقابله با بیماری کووید ۱۹، استفاده از ماسک و شست و شوی مستمر دست‌هاست و مردم باید با رعایت مقررات بهداشتی، به مدافعان سلامت در شکست این ویروس کمک کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه نیز به تکمیل گنجایش تخت‌های بخش آی.‌سی.‌یو این شهرستان اشاره و بیان کرد: در صورت تداوم افزایش تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا، تربت‌حیدریه با کمبود تخت و تجهیزات پزشکی مواجه خواهد شد.

دکتر حسین ابراهیمی‌پور گفت: روند افزایشی تعداد شهروندان مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در منطقه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه کار پذیرش بیماران را با مشکل مواجه می‌کند.

وی افزود: گنجایش ۱۰۰ دستگاه تخت بیمارستانی که برای بستری بیماران کرونایی در تربت‌حیدریه اختصاص یافته بود ساعت هشت صبح امروز ۳۰ مهر ماه تکمیل شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه ادامه داد: افزایش شمار شهروندان مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در این خطه از جنوب خراسان رضوی همه تختهای بستری و نیز بخش آی.‌سی.‌یو بیمارستان آموزشی درمانی نهم دی را پر خواهد کرد.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت ساکن سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در جنوب استان خراسان رضوی خدمت می‌کند.
این دانشگاه ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در بیمارستان شهر مه‌ولات دارد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۵۴۵ هزار و ۲۸۶ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۳۱۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۱ هزار و ۳۴۶ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۴۳۸ هزار و ۷۰۹ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

بازدیدها: 0

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *