اسکان موقت ۵۰ کارتن‌خواب در تربت‌حیدریه طی شبهای سرد فراهم شد

اسکان موقت ۵۰ کارتن‌خواب در تربت‌حیدریه طی شبهای سرد فراهم شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه گفت: اسکان و پذیرایی از ۵۰ کارتن‌خواب طی ۲ شب سرد اخیر در گرمخانه و یا در سایر مکانهای این شهرستان فراهم شده است.

سیدجمال یوسف‌زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گرمخانه تربت حیدریه تنها گنجایش ۳۷ نفر را دارد که در شب های اخیر یک دستگاه اتوبوس شرکت واحد نیز برای اسکان موقت کارتن خواب‌ها در این شهرستان استفاده شده است.

وی بیان کرد: تمامی کارتن خوابهای اسکان داده شده در تربت حیدریه مرد بودند و فقط یک نفر از آنها زن بود که به منزل یکی از نزدیکانش در روستایی واقع در حومه این شهرستان هدایت شد.

یوسف زاده افزود: محدودیت فضای گرمخانه تربت حیدریه باعث بروز مشکلاتی شده است که از جمله آن می توان به ضعف در خدمت رسانی به زنان بی سرپناه و ظرفیت ناکافی بویژه در شب‌های سرد سال اشاره کرد.

رییس کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه اضافه کرد: بدین منظور در پی سرما و یخبندان کم سابقه اخیر و طی دو شب گذشته شهرداری تربت حیدریه مجبور شد برای پذیرش کارتن خواب ها از ظرفیت یک دستگاه اتوبوس شرکت واحد استفاده کند.

وی با بیان اینکه شهرداری تربت حیدریه هزینه های جاری اسکان کارتن خواب ها را تامین می کند اما کمبود زیرساختی دارد؛ افزود: از دستگاههای اجرایی ذیربط و خیرین نیکوکار تقاضا می شود برای افزایش ظرفیت گرمخانه در این شهرستان همکاری کنند و شهرداری از هر گونه کمک نیکوکاران برای ارتقای خدمت رسانی مناسب به کارتن خواب ها استقبال می کند.

یوسف زاده گفت: به تازگی یک خیر نیک اندیش “شاه‌ولی” قطعه زمینی برای ساخت گرمخانه دایمی در تربت حیدریه اهدا کرد که انتظار می رود با کمک نیروهای جهادی کار ساخت گرمخانه مجهز و دائمی در این شهرستان انجام شود.

اسکان موقت ۵۰ کارتن‌خواب در تربت‌حیدریه طی شبهای سرد فراهم شد

برف و یخبندان و مشکلات ناشی از آن در تربت‌حیدریه

رییس کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل شورای شهر تربت‌حیدریه همچنین گفت: در پی ورود سامانه سرد و بارشی به خراسان رضوی که باعث بروز یخبندان و پدید آمدن مشکلاتی از جمله در حوزه شهری تربت حیدریه شد؛ عوامل شهرداری با تلاش مضاعف مشکلات بوجود آمده را برطرف کردند.

یوسف زاده توزیع ۴۰۰ تن نمک و شن‌پاشی در سطح خیابان‌ها و معابر شهر را از جمله این اقدامات عنوان و اظهار کرد: ۲ گروه ۵۰ نفره در هسته مرکزی شهر و یک گروه ۳۰ نفره در شهرک ولیعصر (عج) تربت حیدریه با کمک ۲۹ دستگاه خودروی سنگین و سبک کار برف روبی و رفع راه بندان و پاکسازی یخبندان را انجام دادند.

رضا صفایی مهنه رییس اداره هواشناسی تربت‌حیدریه گفت: طی روزهای اخیر ارتفاع برف در تربت حیدریه بین ۱۵ تا ۲۰ سانتیمتر گزارش شده است و این شهرستان سرمای ۱۷ درجه زیر صفر را تجربه کرد.

بازدیدها: 1

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *