گاز تمام مشترکان تربت‌حیدریه به جز مراکز درمانی و خانگی قطع شد

تربت‌حیدریه – ایرنا – معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار تربت حیدریه گفت: بر اساس اختیارات حاصل از مصوبه استانی کارگروه مدیریت بحران خراسان رضوی از امروز جمعه گاز تمام مشترکان این شهرستان به جز مراکز درمانی و خانگی قطع شد.

سیدعلی موسوی جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام با هدف جلوگیری از قطع گاز خانگی تربت حیدریه انجام شده است و آن دسته از بخش هایی که ادامه فعالیت کاری آنها ضروریست؛ می توانند با استفاده از سوخت جایگزین فعال باشند.

وی با بیان اینکه نانوایی‌های تربت حیدریه و صنوف حیاتی می توانند با استفاده از سوخت جایگزین به فعالیت خود ادامه دهند، اضافه کرد: تا زمان استقرار سامانه پرفشار جوی کنونی در خراسان رضوی و استمرار یخبندان، این وضعیت تداوم دارد که احتمالا تا پایان هفته آینده به طول می انجامد.

وی بیان کرد: اکنون جغرافیای خراسان رضوی بیشترین کمینه دمایی ایران را از آن خود دارد که به یخبندان شدید و افت کم سابقه فشار گاز منجر شده است لذا امیدواریم بتوان با حفظ وضعیت موجود از قطع گاز خانه های مردم جلوگیری کرد.

در همین پیوند احمد کارگزار رییس اتحادیه نانوایان تربت‌حیدریه به ایرنا گفت: از مجموعه ۱۵۰ نانوایی شهری این شهرستان ۲۰ واحد به سوخت دوگانه سوز مجهز هستند لذا محدودیت ایجاد شده مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد خواهد کرد بنابراین انتظار می رود ۷۰ نانوایی به صورت نوبتی با استفاده از گاز شهری فعال بمانند.

حید سیدالحسینی رییس اداره غله و خدمات بازرگانی تربت‌حیدریه نیز گفت: در هماهنگی با اتاق اصناف شهرستان مقرر شد فعالیت نانوایی‌ها در شیفت شب کوتاه شود تا بتوان تعداد واحدهای فعال را افزایش داد.

به گزارش ایرنا معاون استاندار و فرماندار تربت‌حیدریه پیش از این با اعلام حالت فوق‌العاده در این شهرستان به دلیل بروت هوا، گفته بود: چنانچه شهروندان در مصرف گاز خانگی همکاری و صرفه‌جویی نکنند، چه بسا گاز مشترکان پرمصرف قطع شود.

به گفته علی‌اکبر کی‌پور به دلیل شرایط پیش آمده، آیین سالگرد ولادت حضرت زهرا (س) و سایر آیین های مذهبی در مساجد تربت حیدریه برگزار نمی شود و اتاق اصناف با اولویت بندی صنوف مختلف برنامه ریزی تعطیلی یا شیفت بندی آنها را تا پایدار شدن شرایط ادامه می دهد.

امیر فرزانه رییس شرکت گاز تربت حیدریه نیز به ایرنا گفت: گاز تمامی صنایع بزرگ و متوسط در سطح شهرستانهای تربت حیدریه، زاوه، مه ولات و رشتخوار قطع شده است ولی اغلب آنها با استفاده از سوخت جایگزین فعال هستند.

استمرار آماده باش دستگاههای امداد و نجات تربت حیدریه

همچنین رییس جمعیت هلال احمر تربت حیدریه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طی دو روز اخیر به ۲۱۰ نفر حادثه دیده از برف و یخبندان امداد رسانی شد و ۵۷ نفر از مسافران و زائران امام رضا علیه السلام در این شهرستان اسکان اضطراری داده شدند.

محمد امانی افزود: هلال احمر تربت حیدریه انبارهای خود را به اقلام بیشتری از پتو ، چراغ والور و دیگر ضرورت های زندگی تجهیز کرده است تا در صورت نیاز بین مردم توزیع شود.

محمدجواد امیری رییس مرکز فوریتهای پزشکی (اورژانس ۱۱۵) دانشگاه علوم پزشکی و علی اصغر کرباسی رییس اداره راهداری تربت‌حیدریه نیز به ایرنا گفتند: طی دو روز اخیر و به رغم برف و کولاک شدید به‌ویژه در گردنه های برف گیر شهرستان هیچ حادثه‌ منجر به تلفات انسانی گزارش نشده است.

رضا صفایی‌مهنه رییس اداره هواشناسی تربت‌حیدریه نیز گفت: امشب کمینه دمای شهرستان به ۱۴ تا ۱۶ درجه سانتی گراد زیر صفر کاهش خواهد یافت و پیش بینی می شود تا دوشنبه آینده بارش خفیف برف در سطح منطقه استمرار یابد.

تربت حیدریه در کریدور ارتباطی شرق کشور؛ حلقه اصلی اتصال استان‌های جنوبی و جنوب شرق کشور به مشهد مقدس محسوب می شود.

بازدیدها: 0

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *